IE 8 doet raar, ajb help me!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikkynik

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Berichten
31
Hallo,

ik heb pas via www.update-microsoft.com mijn IE geupdate van 7 naar 8. nu heb ik last van een aantal rare dingen. ten eerste zie ik helemaal bovenaan in de balk (boven de balk waar de site in staat) niet meer de naam van de site staat ofzo. verder kan ik geen umlauten of streepjes op de klinkers zetten. ook doet mijn delete toets het niet in IE 8, terwijl ik dit wel allemaal kan in word en op msn. ik heb nu ook niet meer de snelkoppelingen van bijvoorbeeld 'homepagina' of 'extra' bovenin de balk staan, en mijn rechtermuisknop doet het niet op de internetpagina.:confused: allemaal echt heel raar. ik weet niet of het aan mijn computer ligt, aan de installatie, of dat het gewoon allemaal zo hoort, bij de nieuwe IE 8.. kunnen jullie mij helpen? En als je niet weet hoe ik het kan fixen, weet je dan wel toevallig of/hoe ik IE 8 kan verwijderen?

gr. Nikky
 
mijn rechtermuisknop doet het niet op de internetpagina.:confused: allemaal echt heel raar. ik weet niet of het aan mijn computer ligt, aan de installatie, of dat het gewoon allemaal zo hoort, bij de nieuwe IE 8.. kunnen jullie mij helpen? En als je niet weet hoe ik het kan fixen, weet je dan wel toevallig of/hoe ik IE 8 kan verwijderen?

gr. Nikky[/QUOTE]

De dingen die je aangeeft zijn gelukkig niet allemaal heel vreemd hoor.

1. ten eerste zie ik helemaal bovenaan in de balk (boven de balk waar de site in staat) niet meer de naam van de site staat ofzo

a: Is verder geen probleem. Dit is aan te passen als je wilt maar daarvoor moet je dingen aanpassen in de registry van Windows. Voor de werking maar het verder niet uit.

2. verder kan ik geen umlauten of streepjes op de klinkers zetten

a. Probeer het eens door eerst een umlaut te typen en daarna direct de letter. Als de toetsenbordtaal staat ingesteld op VS-Internationaal dan dien je dit op deze mannier te doen. Wil je alleen de umlaut dan type je die en druk je 1x op de spatiebalk.

Ga naar Configuratiescherm --> Landinstellingen en deze deze op Nederlands - VS als je direct de umlaut wilt.

3.ook doet mijn delete toets het niet in IE 8, terwijl ik dit wel allemaal kan in word en op msn

a. Geen idee waar dit door komt.

4.ik heb nu ook niet meer de snelkoppelingen van bijvoorbeeld 'homepagina' of 'extra' bovenin de balk staan

a Dit kun je oplossen door je muis in het grijze balk te zetten (net naast de tabbladden van IE) en klik 1x met rechts. Zet het vinkje aan bij Menu Bar

5. mijn rechtermuisknop doet het niet op de internetpagina

a. Bepaalde pagina's zetten deze functie uit. Test dit dus op meerdere webpagina's uit. Op Helpmij zou hij moeten werken. Als hij dat ook niet doet kan ik daar helaas verder gaan antwoord op geven.
 
Bedankt voor de antwoorden, maar ik heb dus zodanig problemen dat dit allemaal niet werkt.

1. mijn vriendin heeft IE8 ook geinstalleerd zonder problemen met de balk boven..

2. ik ben naar de landinstellingen gedaan, en hij staat gewoon op nederlands, en zoals ik al zei kan ik gewoon in word enzo wel gewoon umlauten typen.

3. -

4. mijn tabbladen zijn ook spoorloos verdwenen, dus ik denk dat er echt iets mis is.. en als ik dus op de grijze balk klik waar die tabbladen ongeveer zouden moeten zitten doet mijn rechtermuisknop het nogsteeds niet..

5. op helpmij doet mijn rechtermuisknop ook niet


weet je misschien hoe ik IE 8 kan verwijderen en wat daar dan de eventuele gevolgen van zijn?

toch bedankt, Nikky
 
Ga naar Internet Explorer
rechts klikken eigenschappen
tabblad geavanceerd
Opnieuw instellen klikken (onderaan)
 
Je kunt hem verwijderen

XP
Configuratiescherm --> Software. Als je IE8 verwijdert krijg je IE7 weer terug

Vista
Configuratiescherm --> Programma's en onderdelen --> Klik op Geinstalleerde updates (links) Selecteerd IE8 en klik bovenin op Verwijderen

Je zou ook nogmaals IE8 kunnen installeren want mogelijk is er tijdens de installatie iets niet goed gegaan.
 
Ga naar Internet Explorer
rechts klikken eigenschappen
tabblad geavanceerd
Opnieuw instellen klikken (onderaan)

ik zie geen eigenschappen, nog een probleem.. mijn browser ziet er dus ook heel raar en leeg uit. beschrijving:

helemaal bovenaan een blauwe balk met het interneticoon, verder niets
daaronder helemaal links twee pijlen, een naar links en een naar rechts voor vorige, en volgende. daar rechts van een klein pijltje naar beneden. daar rechts van staat de internetbalk met de site. dan al aan de rechtse kant refresh en een rood kruis, daarnaast live search en een loep met een pijltje naar onder, daar kan ik verder niets mee.
dan heb ik onder die balk nog een grijze balk met een icoon van McAfee, onze virusscanner, een pijltje voor mcafee, en that's it..
 
Je kunt hem verwijderen

XP
Configuratiescherm --> Software. Als je IE8 verwijdert krijg je IE7 weer terug

Vista
Configuratiescherm --> Programma's en onderdelen --> Klik op Geinstalleerde updates (links) Selecteerd IE8 en klik bovenin op Verwijderen

Je zou ook nogmaals IE8 kunnen installeren want mogelijk is er tijdens de installatie iets niet goed gegaan.

IE8 staat niet bij de software in het configuratiescherm, daar had ik al eens gekeken. wel staat IE7 daar, maar daar kan ik dus niets mee. ik kan het niet nog eens installeren omdat gek genoeg ik ook niets meer kan downloaden! .. het wordt als maar gekker en gekker met dat ***internet..
 
Kijk eens of er een herstelpunt is aangemaakt van voor de installatie van IE8 dan zou je die kunnen terugzetten
 
op je buroblad staat toch een pictogram van internet explorer en daar moet je rechts op klikken en dan naar eigenschappen etc
 
Allemaal heel erg bedankt. ik heb een herstelpunt gevonden en nu doet internet het weer goed.

gr. Nikky :D:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan