IE 8 loopt regelmatig helemaal vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliatan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Enkele maanden geleden heb ik op mijn desktop Windows XP opnieuw geïnstalleerd op een nieuwe harde schijf, nadat mijn oude HD de geest had gegeven. Voorzien van SP3 en alle updates. Ik heb behalve de laatste Flash verder geen invoegtoepassingen geïnstalleerd en ook geen Java. Java gebruik ik niet en webpagina's die niet zonder kunnen verwijder ik uit mijn favorieten.

Toch loopt sinds de frisse installatie van XP regelmatig bij het laden van een webpagina Internet Explorer 8 helemaal vast. IE is dan niet meer af te sluiten. Windows Taakbeheer wil dan ook niet meer starten om IE af te kunnen sluiten. Na meerdere keren proberen het IE-venster te sluiten loopt de hele computer vast. De enige oplossing is dan de computer resetten. Soms loopt IE een dagje niet vast, maar vandaag al weer twee keer achter elkaar.

Alleen bij IE8 loopt de computer vast. Verder werkt alles perfect.

Daarom de volgende vraag: Iemand enig idee hoe ik er achter kom wat de oorzaak is en hoe dat op te lossen is? In de logboeken via Computer Beheer is ook niets terug te vinden namelijk.

Het is me wel eens voorgekomen dat Windows tijdens het installeren een 'klein' foutje kan maken. Maar ik heb geen zin om XP helemaal opnieuw te installeren en alles weer af te stellen.

Alvast dank,

Julian

Ps. Ik gebruik exact dezelfde software en hardware-drivers als op mijn vorige harde schijf. Toen liep de computer nooit vast. De nieuwe harde schijf blijkt na volledige controle foutloos. Ik denk dus dat Windows iets fout gedaan heeft bij instaleren/updaten.

Goh, veel reacties en tips weer voor de derde keer dat ik op dit forum een vraag stel.

Ik ga dit topic sluiten en maar op zoek naar een wat levendiger forum. Desnoods Engelstalig.

Tabéé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan