IE: besturingselementen activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis_kleinhor

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2002
Goedendag,

De laatste tijd als ik aan het surfen is het steeds zo dat ik de melding krijg dat ik besturingeselementen moet activeren. DIt gebeurt bijvoorbeeld als ik een flash knop wil aanklikken. Hoe kan ik dat uitschakelen??
Iemand een idee?

Als je een flash vertoning wilt zien moet je macromedia flashplayer installeren, in IE gaat dat via een activex

Ik heb wel een flash player op de pc, maar ik moet het iedere keer activeren als ik flash onderdelen op een website tegen kom.

Heb je een of andere pro (niet gratis) versie dan ?

Nee ik heb gewoon een normale versie. Het heeft altijd normaal gewerkt, maar nu moet ik steeds activeren voordat er op kan klikken. Dat activeren moet je doen door op de spatiebalk te drukken of 1 keer met de muis te klikken. Dus ik denk dat het ergens een kleine instelling is, maar ik weet niet waar.

Verwijder flasplayer eens en installeer hem opnieuw,

Heb flash player opnieuw geinstalleerd. Heeft helaas niets opgeleverd.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de ActiveX-instellingen in IE (Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau).

De beveiligingsinstellingen voor ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen moeten als volgt zijn:

- ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen

- ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen

Guus.

Ik heb dezelfde instellingen. Dit heeft het probleem helaas niet opgelost.

Ik heb even een bijlage toe gevoegd. Om het duidelijker te krijgen wat er aan de hand is.

Bijlagen

• prtscrn.JPG
    prtscrn.JPG
    72,4 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Je hebt Xp en automatische updates aanstaan / upgedate?:

http://tweakers.net/nieuws/41397/:

"Microsoft heeft deze week een patch voor Internet Explorer 6 uitgebracht, die een wijziging doorvoert in de manier waarop de browser ActiveX-controls inlaadt. De wijziging is bedoeld om een patent op 'interactieve content' te omzeilen van Eolas en de universiteit van Californië aan wie Microsoft inmiddels 560 miljoen dollar schadeloosstelling verschuldigd is. Na de weigering van het Amerikaanse hooggerechtshof om de patentzaak te behandelen werd het Microsoft in juridische zin te heet onder de voeten en besloot het bedrijf in december om de omzeiling van de gepatententeerde techniek te implementeren - hoewel Microsofts advocaten de zaak nog niet hebben laten varen. De patch is bedoeld voor Windows XP en Windows Server 2003; onduidelijk is of er ook een update voor Windows 2000 komt. Installatie ervan maakt dat ActiveX-objecten op een door de browser ingeladen pagina niet meer automatisch geactiveerd worden - de gebruiker zal eerst op de controls moeten klikken voor ze actief worden. Op de MSDN-site heeft Microsoft instructies voor webdevelopers neergezet om uit te leggen hoe zij op hun beurt weer om de patch heen kunnen werken."

Microsoft Security Advisory (912945)

Deïnstaleren als dat kan! En bij Windows update voor deze update niet meer weergeven kiezen.

Vr.Gr. Egel.

P.s. Hoe krijgen we dit op de nieuwssectie van Helpmij?! :)

Laatst bewerkt:
dennis_kleinhor zei:
Ik heb dezelfde instellingen. Dit heeft het probleem helaas niet opgelost.

Ik heb even een bijlage toe gevoegd. Om het duidelijker te krijgen wat er aan de hand is.

Hee, dat had ik vannacht ook, op de site van de lotto.
Dacht dat het aan de site lag want daar klopt werkelijk nooit iets van.

besturingeselementen moet activeren

Ik had het zelfde probleem, maar KB912945 was absoluut niet te vinden tussen mijn updates.
Ik ben toen verder gaan zoeken via allerlei forums en weet niet meer waar ik terecht kwam maar vond ergens een andere oplossing: verwijder als je die KB912945 niet hebt dan KB912812. Heb ik gedaan en het probleem was ook opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan