IE favicons

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
In mijn favorietenlijst wil ik geen faviconen, maar enkel de standaard IE icoon. Bepaalde internetsites zetten echter telkens hun icoontje nadat ik handmatig het IE icoon heb ingesteld, kan iemand me hiermee helpen; dat dus websites (bezoeken) geen invloed meer hebben op de icoontjes?
(IE7 op Vista Business)

Uiteindelijk heel simpel gebleken, alleen lezen selecteren na het kiezen van het door de gebruiker gewilde icoon.

Geen aparte icoontjes in Favorieten

Uiteindelijk heel simpel gebleken, alleen lezen selecteren na het kiezen van het door de gebruiker gewilde icoon.

Hoe bedoel je dit? Via 'Eigenschappen' van ELKE Favoriet? Hopelijk niet, want dat lijkt mij zeer tijdrovend. Hopelijk is dat simpeler in te stellen. Bvd voor je reactie.

Helaas wel via elke favoriet eigenschappen. Het handigste is dus dit te doen zodra een favoriet binnenkomt. Helaas is er na meerdere vragen en zeer beperkte antwoorden uitgekomen dat dit de enkele manier is om emoticons vast te zetten. Helaas, slecht bedacht van windows imho. Misschien/Waarschijnlijk is het bij andere browsers beter.

Natuurlijk kan je wel de favorieten-map op de harde schijf opzoeken en tegelijkertijd meerdere favorieten op "alleen lezen" zetten (properties van alle geselecteerde bestanden) maar het veranderen van icoontjes moet nog steeds handmatig stuk voor stuk gebeuren als k t goed heb... of niet... (k heb geen zin zelf uit te proberen om in 1 keer alle icoontjes op hetzelfde favicoon te zetten want k heb nu zelf icoontjes gemaakt per onderwerp voor mn favorieten). Miss kan je het via deze map proberen, succes

Laatst bewerkt:
Helaas wel via elke favoriet eigenschappen. Het handigste is dus dit te doen zodra een favoriet binnenkomt. Helaas is er na meerdere vragen en zeer beperkte antwoorden uitgekomen dat dit de enkele manier is om emoticons vast te zetten. Helaas, slecht bedacht van windows imho. Misschien/Waarschijnlijk is het bij andere browsers beter.

Da's snel! Dank voor je reactie. Ik heb het ook al 'per groep' geprobeerd in te stellen, maar helaas. Maar ik ga verder zoeken, wie weet is er toch een simpeler manier. Dan laat ik het effe weten natuurlijk.

Toch maar geprobeerd, zoals ik al dacht in de map favorieten kan je enkel de faviconen stuk voor stuk veranderen, en daarna wel alle iconen gezamelijk op read only zetten.

Toch maar geprobeerd, zoals ik al dacht in de map favorieten kan je enkel de faviconen stuk voor stuk veranderen, en daarna wel alle iconen gezamelijk op read only zetten.

Da's mooi. Maar eigenlijk zou het nog handiger zijn als de 'normale' icoontjes (via Opties) als 'standaard' ingesteld kunnen worden. Maar dat zal wel moeilijk zijn, want ze worden als 'eigen' icoontjes' meegezonden vanaf zo'n site. Ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel.
Heb je dat trouwens zelf bedacht: 'faviconen'? Zo ja: goed gevonden!

Er bestaan verschillende namen, favicon, urlicon of t nederlandse paginaicoon volgend de nederlandse wikipedia-site, maar de naam favicon wordt het meest gebruikt, ook door de makers van de websites (standaard naam voor dit icon is favicon.ico). Inderdaad wordt dit icoon op een of andere manier door de site aan de browser verzonden als horende bij de website. Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat iedereen deze icoontjes in zijn lijst wil hebben maar ik heb nergens in forumarchieven e.d. vragen kunnen vinden hoe deze icoontjes te vervangen door de standaard iconen. Enkel hoe je gebroken faviconen kan herstellen zodat ze weer het icoon van de site tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan