IE geeft blank scherm bij doorklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nigten

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Wanneer ik op een site in IE een koppeling wil openen dan krijg ik alleen een blank scherm. Dit is bijvoorbeeld bij Postbank. Als ik daar op Mijn Postbank klik dan krijg ik een blanko scherm, waarin wel de symbolen en een adresregel staan.
Als ik dan op de stopknop druk dan zie ik het volgende:
res://C:\WINDOWS\system32\shdoclc.dll/navcancl.htm

Bij een andere site Zylom.nl krijg ik iets andsers. Wanneer ik daar bij één van de spellen op de button Spelen klik dan krijg ik een geheel blanko scherm zonder buttons en ook geen adresregel.

Herkent iemand het probleem en zo ja weet je dan hoe ik het kan oplossen?

Tanja,

Bedankt voor je reactie, maar het heeft volgens mij niets met hijack te maken. Mijn Pc heb ik daartegen beveiligd o.a. met spywareguard.

Ik heb een nieuwe PC (Medion van de Aldi) en daar heb ik sinds gisteren ook IE op draaien. Vanaf het eerste moment kan ik niet bij doorklikken de achterliggende site niet bereiken.
Ik heb al de popupblokkade uitgeschakeld maar dat is helaas niet de oplossing.

Gr.
Harry

Vreemd, op google kwam ik bij die regel allemaal hijackthis logs tegen en ook vermeldingen dat de problemen opgelost waren.

Laatst bewerkt:
Tanja,

Grappig, n.a.v. je laatste reactie heb ik toch maar even geklikt op de link uit je antwoord en wat kreeg ik, juist een blanco scherm maar wel met buttons en adresregel.

Gr.
Harry

Probeer het eens door IE opnieuw te installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler.
Ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type het volgende commando in (de regel kopiëren kan ook):
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf
Klik op Ok en Internet Explorer zal opnieuw worden geïnstalleerd.

PS. alleen beveiligen met spywareguard is niet genoeg.

Lees deze pagina eens goed door en scan daarna eerst eens met Ad-aware.

Laatst bewerkt:
Je suggestie ga ik zo uitvoeren. Naast Spywareguard heb ik ook Adware en Spy&Bot lopen dus voldoende lijkt me. Zoals ik al aangaf heb ik het probleem al direct vanaf de installatie gisteren. De PC is nieuw dus nog vrijwel geen internet surfgedrag en dus ook nog weinig spy-zaken aangetroffen.

Ik laat je het resultaat van de herinstallatie weten.

Fred,

Het was niet de oplossing. Nadat ik de regel had ingetikt moest ik nog aangeven waar het bestand IEXPLORE te vinden was. Hij wilde het uit C:\Windows weghalen, maar ik heb door te bladeren het bestand gevonden in de map I386 van de CDrom en daarnaar verwezen. De installatie verliep toen razendsnel maar zonder het gewenste resultaat.

Inmiddels valt mij ook iets anders op. Mijn startpagina Wanadoo zag er volgens mij op mijn vorige PC anders (voller uit). In het middenframe staan allerlei actuele items die beginnen met een foto of plaatje en dan tekst erachter. Bij mij komt achter die teskt een vrij groot blanco stuk tot het volgende frame. Zou dat niet gevuld moeten zijn?

Die frame bij wanadoo is bij mij ook wit.

Vraagje. Heb je ook een virusscanner?
Voor het binnenhalen van een virus hoef je niet lang (of beter nog, helemaal niet) op internet te zitten.

Er zit ook een virusscanner (e-trust) op. Deze krijg je er 3 maanden gratis bij. Ik wil in die periode weer overstappen op mijn reguliere scanner, nl Norton AV.

Vandaag ziet bij mij de Wanadoo page er weer voller uit dus was het loos alarm. Ik zie wel iets opvallends bij die blanco schermen.
Op het scherm waar ik doorklik en dan zo'n blanco scherm krijg verandert het internet symbool linksonder in het witte blokje met het gele uitroepteken.
Door daar dubbel op te klikken kun je de details van de fout lezen.
In de drie gevallen die ik geprobeerd heb zie ik steeds het volgende:
Regel: 15
Teken: 1
Fout: Klasse is niet geregistreerd
Code: 0
Url: de naam van de site

De fout "Klasse is niet geregistreerd" kan ik helaas niet terug vinden in help binnen IE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan