IE: java applet kan class niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

overmacht

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
een java applet kan class niet vinden

ik zag gisteren dat ik een recentere java moest installeren (ik gebruik JCreator, en die gebruikte java 1.2.2)alles van java van mijn pc verwijderd (bij config scherm, software verwijderen) j2sdk1.4.1_02 gedowned en geinstaleerd, bij JCreator de nieuwe goede dir aangegeven, dei werkt prima, compiled en runt, echter, als ik een appletje wil laden in IE, stelt IE dat hij de class file (die er echt staat, in dezelfde dir) niet kan vinden, voordat ik de java verwijderde en installeerde deed hij datzelfde applet het wel.

Wat moet ik doen om het zaakje weer aan de praat te krijgen?

Kijk in de Internet Opties>Geavanceerd of je de goede java hebt aangegeven.

was ik al geweest en kon daar nix vinden... netscape gedowned en die werkt natuurlijk prima met java.. is tevens mijn vaste standaardbrowser nu.

Het probleem met java is dat de internet explorer van Microsoft alleen java applets accepteert die zijn gecompileerd door een compiler versie van java niet hoger dan de 1.1. De nieuwste compiler van java is de 1.4 en deze doet het alleen als er ook de 1.4 java plugin in de internet explorer is geïnstalleerd. Deze plugin is vrij groot, en omdat de bezoekers deze plugin niet hebben, en ook niet van plan zijn deze grote plugin te downloaden, zullen ze meestel verder surfen. Het is jammer want java 1.4 heeft een aantal goede uitbreiding zoals swing waarmee je echte besturingelementen in je applet kan hangen. Het probleem is dat je deze nieuwe uitbreidingen niet in een oudere compiler kan compileren. Ik weet dat NetScape wel een nieuwere versie van java- ondersteund, bij de installatie van Netscape kan je zien dat in netscape zover ik weet de javaplugin 1.3 standaard wordt geïnstalleerd.

Ik ben internet programmeur, en ik stoor mij er enorm aan dat de verschillende internet browsers verschillende ondersteuning bieden. Netscape ondersteund dingen die de internet explorer niet ondersteund maar ook andersom. Als je met netscape een webapplicatie probeert te bereiken die gemaakt in .Net dan kan het voorkomen dat de gepositioneerde onderdelen in netscape niet goed worden weergegeven. Ook de clientside scripttaal javascript wordt in netscape anders ondersteund dan in de internet explorer. Mijn mening is dat de nieuwe internet explorer 6.0 van Microsoft het meeste ondersteund, behalve een recente java plugin. Microsoft heeft niet zoveel respect voor Sun (maker van java). Daarom heeft Sun Microsoft voor de rechter gesleept, omdat Sun van mening is dat Microsoft misbruik maakt van hun monopoliepositie. De rechter heeft bepaald dat Microsoft java weer volledig moet ondersteunen. Maar dit zal pas in de internet explorer 7.0 gebeuren denk ik. En aangezien de meeste mensen nog steeds de internet explorer 5.0 gebruiken die standaard op een windows 98 computer is geïnstalleerd, zal Sun nog even geduld moeten hebben. Windows XP heeft dan standaard de internet explorer 6.0, maar de verwachte opvolger van xp "Longhorn" die einde 2004 begin 2005 op de markt komt zal dan een internet explorer bevatten die de nieuwste java ondersteuning zal geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan