IE kan niet worden gestart vanaf icoon op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo, ik heb IE 11 en W.7 prof.
Sinds een poos heb ik er last van IE niet kan worden gestart vanaf het icoon op het bureaublad.
Dat is lastig omdat ik vaak via de favorietenlijst werk. Bij opnieuw opstarten loopt IE niet altijd door tot de startpagina, dus weer opnieuw opstarten tot eindelijk de startpagina verschijnt met de balk met favorieten.
Scannen met AVG en Malaware bytes levert niets op. Herstel naar vorige toestand ( de remedie ) voor veel problemen, lost het probleem voor 2 dagen op, daarna begint het gesodemieter opnieuw. Wie kan mij helpen aan een definitieve oplossing? Graag de oplossing tot in detail weergeven omdat ik met mijn 75 jr. niet zo deskundig ben.

Nog een aanvulling:
Google Chrome en Mozilla en andere programma's kunnen wel worden gestart van de iconen op het bureaublad.
Dus het probleem treedt alleen op met IE.

Aan manamana :
Ik heb windows 7 niet 10, heb geen apps.

Sorry Petbar. Was weer veel te snel he.... of scheel sorry. De tip van domero is oke.

Domero,
Hoe maak ik een back up van de favorietenlijst zodat hij weer gemakkelijk terug kan worden geimporteerd?

Open de verkenner, kopieer de map favorieten naar een ander mapje en zet 'm later over de nieuwe en lege map terug.

Vergelijkbare manier als waar gast0225 het over heeft:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> shell:favorites
(let op de ':' en dat favorites op zijn Amerikaans geschreven is).
Kijk of je daar al jouw favorieten ziet staan, al dan niet in submappen.
Indien ja, de hele inhoud van de Favorites map (incl. submappen) ergens heen kopiëren.

Terugzetten: Weer die Favorites folder openen en de gemaakte kopie (incl. submappen) erin terugkopiëren.

Tijs.

Aan Domero en gast0225:
Probleem is nog niet opgelost, heb het nog niet aangedurfd. Vandaag even opgelost met systeemherstel, het duurde wel lang.
Zal het binnenkort aanpakken volgens jullie advies.
Alvasr bedankt.

Na systeemherstel was het een dag goed, daarna afgesloten , een hele zooi updates, dat begrijp ik , dat waren de updates sinds 20-03 . Volgende dag opstarten en het was weer mis, de fout ontstaat dus door de updates. Als ik nu windows 10 download ben ik dan van het probleem af? Die heeft toch een andere browser?

Inmiddels is het probleem vanzelf opgelost, ra ra, ik begrijp er niets van. wat was er aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan