IE komt erg langzaam in actie

Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
219
Ik heb Windows XP SP2 en Internet Explorar 6. Als ik een webadres intik in de adresbalk, duurt het erg lang voor IE begint met het openen van de pagina. Ik bedoel niet dat internet traag is, maar dat het lang duurt voor IE in actie komt en begint met verbinding maken en het openen van de pagina. Ik kan bijvoorbeeld een website sneller openen door hem in te tikken in de Google-werkbalk en vervolgens op de gevonden link te klikken. Het maakt niet uit of ik Zone Alarm in- of uitgeschakeld heb. Tijdens (online) scannen zijn geen virussen gevonden en ook geen adware.In mijn Hijack-log was ook niets vreemds te zien.
Het maakt niet uit of ik de pagina al vaker geopend heb. Cookies worden bij mij direct verwijderd, maar dat heb ik ook zo ingesteld op mijn andere laptop en daarop heb ik het probleem niet. Het probleem doet zich op elk moment voor, dus als de computer net opgestart is en ook als ik al een tijd ermee gewerkt heb. Het traag in actie komen doet zich alleen voor bij het intikken van een adres in de adresbalk. Een link volgen vanuit favorieten, zoeken in Google of de startpagina openen doet IE direct.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Als je sp2 hebt dan wordt daar vanzelf ook een firewall aktief. Ik lees dat je ook zonealarm hebt.

Ik weet niet of dat je probleem verhelpt maar ik zou de firewall van sp2 uitzetten.
Twee firewalls bijten elkaar meestal en dat is ook niet nodig.

grt.

martin
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen Zone Alarm aan staan, dus dat kan het probleem niet zijn.
Groeten, Angela
 
Wat me opvalt als ik de instellingen in IE extra>internetopties>geavanceerd van de laptop met dit probleem vergelijk met de instellingen van mijn andere laptop die dit probleem niet heeft, dan heb ik de mogelijkheid op de goed werkende laptop om Microsoft VM-instellingen/onderdelen aan te vinken. Die mogelijkheid heb ik op de probleemlaptop niet, want staat helemaal niet in de lijst. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Bedankt en groeten, Angela
 
Hallo Angela,

Ik weet niet of dit er echt iets mee te maken kan hebben.
VM staat voor virtual machine en gaat dus over Java.

Dit java heeft de pc nodig om website componeneten te kunnen draaien.
De postbanksite (www.postbank.nl) werkt ook alleen maar onder java.

Het zou me dus niet verbazen als je gelijk hebt.

Ik heb twee opties voor je die je zou kunnen uitproberen.

1. Mozilla firefox.

Dit is een webbroweser die ik en heel veel mensen al lang gebruiken ipv van IE, omdat deze veel veiliger is en ook ongewenste popups tegen houdt.
Je kunt dat hier downloaden.

mogelijk vertoont deze browser het probleem niet.
Nadeel van Firefox is dat sommige websites alleen voor IE gebouwd zijn. Ik hou dus IE ook op de computer daarvoor, maar bijna altijd gebruik ik firefox.

2. Je java updaten.

Mogelijk is op die ene labtop java niet goeed geinstalleerd. Daardoor kan je dan ook die keuzes niet maken.

Java kun je
hier downloaden.
je moet die JRE (de tweede) hebben

Het is overigens zowiezo raadzaam om je java up todate te houden.


Succes Angela en ik hoor het wel.
Werkt ik niet dan gaan we gewoon verder zoeken.


groetjes

Martin
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door martin van de mortel
Hallo Angela,

Ik weet niet of dit er echt iets mee te maken kan hebben.
VM staat voor virtual machine en gaat dus over Java.

Dit java heeft de pc nodig om website componeneten te kunnen draaien.
De postbanksite (www.postbank.nl) werkt ook alleen maar onder java.

Het zou me dus niet verbazen als je gelijk hebt.

Ik heb twee opties voor je die je zou kunnen uitproberen.

1. Mozilla firefox.

Dit is een webbroweser die ik en heel veel mensen al lang gebruiken ipv van IE, omdat deze veel veiliger is en ook ongewenste popups tegen houdt.
Je kunt dat hier downloaden.

mogelijk vertoont deze browser het probleem niet.
Nadeel van Firefox is dat sommige websites alleen voor IE gebouwd zijn. Ik hou dus IE ook op de computer daarvoor, maar bijna altijd gebruik ik firefox.


Uiteraard kun je ook Opera gebruiken (zie mijn handtekening). Somige mensen vinden Firefox iets beter werken ik ben meer een ''Opera persoon''.
Zeker de moeite waard om die ook eens te proberen zeker aangezien het op dit moment de veiligste browser is!
 
Bedankt voor het meedenken! Ik heb al veel positiefs over Firefox gehoord en houd dat of Opera als optie. Maar eerst wil ik toch nog proberen om te kijken of ik IE weer goed aan de gang krijg. Ik heb er namelijk tot dit probleem nooit problemen mee gehad. De postbank site werkt wel, dus ik neem aan dat Java er wel op staat, maar misschien niet helemaal goed? Moet ik Java eerst verwijderen (staat niet in software-configuratiescherm) voor ik de nieuwe download erop zet? Ik overweeg om IE er af te halen en opnieuw erop te zetten, misschien staat Java er dan gelijk goed op en eventueel andere oorzaken pak ik dan ook gelijk aan. Maar daarmee wacht ik beter tot ik vakantie heb en er de tijd voor kan nemen ;-)
Groetjes,
Angela
 
Nee java hoef je niet eerste te verwjderen.
IE er opnieuw opzetten heb ik ook als eens gedaan en dat hielp mij toen wel.

Vakantie :cool: dat is dus volgende week althans voor mij :D
 
IE en ik moeten nog wachten, maar jij een hele fijne vakantie!
 
Ik heb inmiddels geprobeerd IE te verwijderen en weer te installeren. Heb dit geprobeerd met behulp van IEFix.exe. Eerst geprobeerd of IEFix.exe IE zou herstellen, maar dat lukte niet/hielp niet. Toen in IE-fix op de knop geklikt waarmee je IE opnieuw zou kunnen installeren. Vervolgens werd HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} gewijzigd van 1 in 0. Dit komt overeen met wat in de Microsoft info staat over IE herinstalleren onder XP SP1. Vervolgens werd ik doorgelinkt naar de downloadsite van Microsoft en wel naar SP2. Omdat ik deze op schijf heb en in de Microsoft info staat dat je in Windows XP SP2 IE moet herinstalleren door SP2 opnieuw te installeren, heb ik vervolgens SP2 opnieuw geinstalleerd. Tijdens het herstarten van mijn laptop, kreeg ik een popup te zien waarin gevraagd werd of ik mijn persoonlijke instellingen van IE wilde verwijderen aangezien IE verwijderd was, ik heb nee gekozen en IE werkte als vanouds. Helaas helemaal als vanouds: even traag met in actie komen als een website in de adresbalk getypt werd. Aangezien het niet geholpen had en ik dus nogal wat gerommeld had, heb ik vervolgens mijn Image van voor mijn gerommel teruggezet. Tenslotte werkt eigenlijk alles prima, behalve IE en dat probleem ondervangen wij prettig door onze link in de Google werkbalk in te typen. Natuurlijk wil ik het eigenlijk wel graag oplossen, dus wie ideeën heeft: nog steeds graag! Kan ik in internetopties > geavanceerd TLS 1.0 aanvinken? Ik heb soms het idee dat dat helpt, maar weet niet wat ik dan aanvink. Hoe groot moet de te gebruiken schijfruimte voor tijdelijke internetbestanden minimaal zijn?
Groetjes, Angela
 
Hoi Angela,
Ik had je ook iefix aan willen raden, maar dat heb je allemaal al keurig gedaan.
Als je zeker weet dat je Ad-Spyware vrij bent, zou ik toch eens de tip van martin van de mortel een kans geven en Mozilla 1.0.4 installeren.
Ik heb daar prima ervaringen mee.
Greetz en succes,
Harry.
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben nu Firefox aan het downloaden! Ben heel benieuwd. Wordt vervolgd.
Angela
 
Wat een fijn duidelijke browser! En ... hij komt direct in actie als ik een webpagina intype. Probleem opgelost dus! ****a, ****a, ****a! Hartstikke bedankt allemaal voor het meedenken en de tips!
Angela
 
Ik snap even niet wat er gebeurd, maar er komen steeds sterretjes in plaats van het woord "****a". Als er nu weer sterretjes staan: ik wou alleen maar zoiets schrijven als jippie ;)
 
Dat is de censuur op Helpmij, in h o e r a zit het woordje h o e r, en dat mag natuurlijk niet, met spaties kan het dus wel. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan