IE start applicaties niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Eergisteren wilde ik op www.ruwer.nl een inschrijfformulier invullen, maar dat formulier opende niet als ik op de desbetreffende hyperlink klikte. En nog steeds niet, terwijl het vanaf andere pc's wél lukte.
Vandaag probeer ik op www.staatsbosbeheer.nl te zoeken op huisjes in een bepaalde regio (http://www.staatsbosbeheer.nl/doen/opvakantie/vakantiewoningen/snelzoeken.asp?id={782092EC-49F0-46C3-8F09-A2B2CCFF92F0}) maar wer opent hij niet. De afgelopen twee dagen heb ik - op advies van helpmij - spywareblaster, spywareguard, IE-spyad en het mvps-hosts-bestand geïnstalleerd en daarnet nog ad-aware en AVG virusscan laten draaien. Maar de staatsbosbeheerapplicatie wil het nog steeds niet doen.

Heb je een firewall aanstaan? Zo ja, schakel deze eens uit en kijk of het dan wel lukt. Als het wel lukt zou het een instelling in je firewall kunnen zijn.

Geplaatst door BANDIT123
bij mij doet alles het zonder firewal

Geplaatst door Guus abc
Bij mij MET firewall ook.
Dat is natuurlijk fijn voor ons, maar geen oplossing voor jou.:)

Je kunt eens proberen Internet Explorer te herstellen.

Voor Win XP en Win 2000: Ga naar Start > Uitvoeren, typ sfc /scannow (spatie na sfc!) en klik op OK.
Klik hier en/of hier voor meer informatie over sfc /scannow.

Voor Win 98 en Win ME: Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software.
Selecteer Microsoft Internet Explorer 6 SP 1 en Internet-werkset in de lijst en klik op Toevoegen/Verwijderen Je krijgt dan dit venstertje te zien, waar je de hersteloptie kunt kiezen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Helas helpt het niet op ZoneAlarm uit de zetten. Ik had tot daarnet de Pro-versie, maar ook nu die weer is vervangen door de gratis versie, en ook als ik die uitzet, krijg ik de melding:

" De pagina kan niet worden weergegeven.
Er is een probleem met de pagina die u probeert te bereiken en deze kan daardoor niet worden weergegeven.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Open de introductiepagina www.staatsbosbeheer.nl en zoek naar koppelingen die verwijzen naar de informatie die u zoekt.
Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Klik op Zoeken als u naar informatie op het Internet wilt zoeken.
U kunt ook een lijst met verwante websites bekijken

HTTP-fout 500 - Interne serverfout
Internet Explorer "

Guus,

Ik had jouw reactie nog niet gezien.

Na sfc /scannow vraagt hij om mijn diskette en dan om wat ik wil doen. O.a. Windows XP installeren, wat ik niet heb gedaan omdat me dat nogal ingrijpend lijkt, maar andere opties voldoen niet.

Ik moet nu weg, zal later bij jouw 'hier en/pf hier'-opties kijken of dat me verder helpt.

Groeten,

Erik

Geplaatst door schoe039
Na sfc /scannow vraagt hij om mijn diskette en dan om wat ik wil doen. O.a. Windows XP installeren, wat ik niet heb gedaan omdat me dat nogal ingrijpend lijkt
Lijkt me ook.:)
Ik gebruik zelf win 98. Als ik Sfc uitvoer en er worden een of meerdere beschadigde of ontbrekende bestanden ontdekt, dan vraagt Windows om de installatie-cd-rom.
Vervolgens krijg je de vraag of je ze terug wilt zetten.
Maar lees eerst die info hier en hier maar even.
Als je er dan nog niet uitkomt, laat dan even weten wat die opties zijn die je krijgt, afgezien van Win XP installeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Helaas. M.b.v. de tweede 'hier'-link heb ik de windows file protection goed aan de praat gekregen door de I386-folder te kopiëren naar de c-schijf en in regedit de sourcepath- en servicepacksourcepathfiles naar c:\ door te verwijzen (ipv naar d:\). Daardoor ging hij niet meer om de cd-rom vragen, maar gedurende enkele minuten de windows file protection laten draaien. Helaas veranderde dat niets aan het oorspronkelijke probleem in IE. Ook niet na opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan