IE start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Als IE via een hyperlink automatisch wordt opgestart, krijg ik een incomplete pagina en niet de website die ik zoek.

Ten eerste: het gebeurt met alle links. Als ik Firefox opstart, doen ze het altijd wél.
Het ligt niet aan de snelheid van mijn (kabel)verbinding. Ik heb de tips overigens wel toegepast.

Ten eerste: het gebeurt met alle links. Als ik Firefox opstart, doen ze het altijd wél.
Het ligt niet aan de snelheid van mijn (kabel)verbinding. Ik heb de tips overigens wel toegepast.

Dat is wel een vooruitgang he. Dank voor je reactie. Groet manamana. :thumb:

Ja, hij is wel sneller maar mijn probleem is dus niet opgelost. Links starten in IE niet op. Heb je andere suggesties?

Ga naar de startknop in Vista, typ in de zoekmachine "standaardprogramma's"
Of ga naar het configuratiescherm en zoek “standaardprogramma’s” Dan zie je daar normaal "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen" klik daar op. Waarna je normaal een hele lange lijst lijst zal krijgen met alle bestandtypes die kunnen voorkomen. Zoek daar http en https. Klik op http en als het juist is wat ik denk zal daar word of een ander pictogram als basisprogramma staan. Klik op rechtsboven op "ander programma instellen" Dan krijg je een schermpje met Chrome of firefox of Internet explorer. Wil je internet explorer als standaard dan klik erop en daarna op OK. Wellicht is dit de oplossing. Ben benieuwd en laat maar eens weten. Groet Manamana;)

Laatst bewerkt:
Het klinkt goed, maar ik kan het niet vinden. Ik heb geen Vista, maar XP. In het configuratiescherm vind ik geen bestand geheten 'standaardprogramma's' en met de zoekfunctie vind ik het evenmin.
Hoe vind ik dat?

• Ga naar Start
• Ga naar Configuratiescherm
• Dubbelklik op standaardprogramma’s (als u deze niet vind klik dan eerst op “klassieke weergave” )
• Klik op uw standaardprogramma instellen
• Zet het e-mail programma dat u gebruikt en Internet explorer op standaard (Dit programma als standaard instellen)
• Zodra u dit heeft gedaan mag u alle vensters sluiten en controleren of het probleem nog steeds bestaat.

Waar vind ik de knop "klassieke weergave?" Ik heb uitgebreid gezocht, maar vind die niet...

Indien u de optie klassieke weergave niet ziet is deze reeds aangeklikt en moet de optie standaardprogramma's zichtbaar zijn.

Echt niet; hij zou tussen 'spraak' en 'systeem' moeten instaan (ze zijn alfabetisch gesorteerd), maar daar staat hij dus niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb de cache geleegd en gewist.
En ik heb ingesteld dat hij als hij opstart eerst Firefox als standaardbrowser instelt, waardoor het klikken op een hyperlink die in een mailtje staat, mij niet meer bij het haperende IE8 brengt, maar bij het goed werkende Firefox. Zo omzeil ik het de hapering in de hyperlinks naar IE8 voortaan, hoop ik. Dankjewel!

Die klassieke weergave brengt mij op hetzelfde configuratiescherm als ik tot dusver kreeg, waar dus geen icoon voor “standaardprogramma’s” bij staat. "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen" kan ik dus nog niet.

Vraagje. Welke linkjes zijn dit, alleen in jou outlook?? Dit begrijp ik er uit. Klopt dit. En heb je Chrome ooit geinstalleerd gehad of nog steeds.??

U kunt de instellingen van Internet Explorer herstellen. Dit zorgt ervoor dat alle instellingen van Internet Explorer teruggezet worden naar de standaard instellingen. Uw favorieten zullen uiteraard gewoon intact blijven. U kunt de instellingen van Internet Explorer als volgt herstellen:

- Sluit alle programma's af, waaronder Internet Explorer (als het programma nog is geopend).
- Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren als u gebruikmaakt van Windows XP. Typ de volgende opdracht in het vak Openen en druk op ENTER:
inetcpl.cpl

Het dialoogvenster Internetopties wordt weergegeven.
- Klik op het tabblad Geavanceerd.
- Klik onder Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen. Klik vervolgens opnieuw op Opnieuw instellen.
- Wanneer Internet Explorer het opnieuw instellen van de instellingen heeft voltooid, klikt u op Sluiten in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen.
- Start Internet Explorer opnieuw.

Meer informatie over het herstellen van de instellingen in Internet Explorer leest u op:
http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

Beste Manamana,

Het gebeurde (nu niet meer, sinds ik Firefox als standaard heb ingesteld) bij mijn weten enkel met linkjes vanuit Outlook en inderdaad, ik heb Google Chrome geïnstalleerd.

Beste MicrosoftHelpt,

Ik krijg geen optie "Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen" als ik op geavanceerd klik.

Groeten,

Dat is apart want die optie moet er namelijk wel staan wanneer u Internet Explorer 7 -8 of 9 heeft. Heeft u de link bekeken die ik in mijn antwoord erbij gezet had? Daar staat namelijk een Fixit in die u kunt gebruiken om het probleem geautomatiseerd proberen op te lossen. Aan de andere kant is deze oplossing alleen van toepassing wanneer u Internet Explorer gebruikt.

Beste MicrosoftHelpt,

Ik had inderdaad niet goed gekeken; onder aan de lijst met tientallen aanvinkbare opties en subkopjes staat inderdaad een optie met de naam die jij noemde, alsmede een knop om die te activeren. Ik heb deze optie nu uitgevoerd. Ik hoop dat het helpt.

Bedankt voor jouw hulp en adviezen!

Groeten van Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan