IE uit taakbalk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
2.629
Op de laptop met Windows 7 is het icoon van IE uit de taakbalk verdwenen. Gewoon weer vastpinnen veronderstelde ik, maar als ik met mijn rechtermuisknop op het icoon van IE klikt, dan staat er niet de tekst "aan taakbalk vastmaken"
Hoe krijg ik deze tekst weer zichtbaar en/of zijn er andere methodes om IE aan de taakbalk vast te maken?
 
Heb je een snelkoppeling van IE op je bureaublad staan? Sleep deze dan naar je taakbalk.

(TIP: misschien een andere browser gebruiken, omdat IE verouderd is?)
 
Dus als je de snelkoppeling van IE sleept richting de taakbalk en erboven houdt, verschijnt er niet de tekst: "Vastmaken aan taakbalk"?
 
Dus als je de snelkoppeling van IE sleept richting de taakbalk en erboven houdt, verschijnt er niet de tekst: "Vastmaken aan taakbalk"?

Inderdaad, geen tekst.
 
En als je hem er gewoon op loslaat? Blijft die dan staan?

Hoeveel icoontjes heb je op je taakbalk?
 
Nee hij blijft niet staan en er staan 4 icoontjes op.
 
Probeer deze eens rechtstreeks in de map te plaatsen. Lukt dit wel? De locatie is als volgt: %APPDATA%\\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
 
Probeer deze eens rechtstreeks in de map te plaatsen. Lukt dit wel? De locatie is als volgt: %APPDATA%\\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

Tussen %APPDATA% en Microsoft moet nog Roaming staan, maar dit terzijde.

Er staat wel Launch Internet Explorer en die map. Deze verwijderd en IE.ink er in gezet. Heeft alleen niet geholpen helaas.
 
De snelkoppelingen die in deze map (zie onderstaande link) worden geplaatst worden weggeschreven in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Taskband onder "Favorites". Mogelijk is het probleem dus gerelateerd aan machtigingen op deze map (Taskband). Geef deze of de boven liggende map eens rechten via het register en probeer het opnieuw. Het explorer.exe proces dien je waarschijnlijk wel opnieuw te starten voor het effect heeft.

%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan