IE werkt niet meer (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Sinds gisteren heb ik een probleem met IE 11 (Versie 11.0.9600.165181C; updateversie 11.0.3 (KB2909921).
Ik gebruik Windows 7.

Het probleem is dat bij het aanklikken van IE het wieltje even draait maar er vervolgens niets gebeurt. Soms start IE wel op maar blijft het scherm leeg. Soms lukt het om IE indirect te starten (bijv. via favorieten). De eerste pagina werkt dan normaal, maar als ik een volgend tabblad open, dan opent er een leeg scherm en staat alles vast.
Als ik dan in taakbeheer kijk dan zie ik een aantal keren het proces iexplore.exe

Ook Windows Live Mail geeft problemen. Dat wil ook niet altijd opstarten.

Chrome werkt wel goed.

Op 7 maart 2014 zie ik de volgende update in de updategeschiedenis: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.167.1370.0)
Kan dat ermee te maken hebben? Zo ja, kan ik die update ongedaan maken?

Groeten,
Kees
 
Mogelijk helpt het als je Internet Explorer helemaal reset:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
tabblad Geavanceerd
Klik op "Opnieuw instellen..."
Klik in het geopende vak op "Opnieuw instellen"

Daarna Internet Explorer herstarten.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik had die optie vandaag ook al uitgevoerd (vanuit het menu in IE). Toen bleef ook het uitvoeren van die opdracht hangen (één vinkje bij de bovenste actie). Ik heb het nu gedaan volgens jouw instructie (via 'Uitvoeren') en het lijkt het erop dat IE nu weer normaal goed werkt. Ik houd het in de gaten, maar voor zover, hartelijk dank.

Groeten,
Kees
 
Wat ik doe, alles loopt vast. Windows live mail start (soms) nog wel op, maar ik kan geen berichten verzenden/ontvangen. Het lijkt goed mis. Kan het te maken hebben met de update van 7 maart 2014 (zie mijn eerste bericht). Kan ik die verwijderen?
Een diepe scan laat geen problemen zien.
 
Het heeft waarschijnlijk met malware te maken.
Laat hier of hier of hier je syteem maar eens nakijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan