IE zeer traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
LS,
Mijn IE werkt zeer traag bij het openen van site's ,kan dat aan de provider liggen?
Ik heb oa een zeer lage download snelheid.
Kan ik door een pakket te kiezen met een hogere dowload snelheid ook het surfen versnellen ?
V.gr. B.Kat
 
Graag een beetje meer info.
Kwam dit probleem opeens of is het altijd zo geweest? Welke provider met welke aansluiting? Heb je al op Spyware en virussen gechekt? Welk besturingssysteem?
Je kan hier je downloadsnelheid testen en laat ons dat even weten.
 
Raymond,
Hier dan de gegevens waar je om vroeg :
Win XP pro, maar ook Win XP Home ,met alle updates.
Spyware en virus vrij.
Op beide OS precies het zelfde verschijnsel,temp files leeg en cookies leeg.
AMD XP prof 1600.( 1400Gh)
HD 1 40 GB ,HD 2 40 GB.
Provider @Home budged.
DL snelheid 7,5 Kb/sec.
Het verschijnsel bestaat al een hele tijd.
In het begin was het prima,en had een DL tussen 40 en 50 Kbsec,maar de laatste tijd gaat het steeds langzamer. Komen schijnbaar steeds meer abbo's in de straat of buurt.
Kan ik dan niet beter een abbo nemen met een hogere DL,waardoor het wat sneller gaat ?
Vr.gr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan beter als het echt aan de provider ligt beter adsl kunt nemen. Dan heb je wel gewoon een goede snelheid.
 
Ik denk inderdaad dat je behoorlijk je verbinding aan het delen bent op het moment. Informeer even bij je provider alvorens wat te doen. Mocht het inderdaad daar aan liggen of willen ze niet antwoorden dan zou ik snel overstappen op ADSL.......................
 
LS, Alles is voorlopig opgelost.
Kabel opgezegd en nu ADSL.
Gaat lekker hoor .
Vr.gr. B.Kat
 
Reaymond
Nee niet helemaal in 1 dag .
Ik had een proefpakket van @Home en omdat het zo traag ging had ik die op 12 maart al opgezegd.
Voordien had ik op 8 maart A DSL aangevraagd bij KPN en vandaag al binnen gekregen (dat is snel ,lijkt Overtoom wel. zouden we vroeger zeggen ) vandaar de snelle overschakeling.
Helaas het werkt nog niet ,de splitter is defect en hoop deze week nog een nieuwe te ontvangen.
Vr.gr. B.Kat
 
Weet je wel zeker dat je de splitter goed hebt aangesloten, is best tricky.

Phone (of DSL weet niet zeker)
------------------
|..........................|
|..........................|
------------------
Line + DSL(of Phone weet niet zeker)

En niet zoals je zou verwachten:

Line
Phone + DSL
 
Inderdaad Megabit,
Was wel verkeerd aangesloten .
Heb de boel veranderd en nu brand inderdaad het verbindings lampje op het modem.
Weten ze dus bij KPN ook niet hoe het moet.
Ik heb vanmorgen 3 maal telefonisch contact gehad met de help desk en alles aangesloten op aanwijzing van de desk medewerker en hij kwam tot de conclusie dat de splitter niet goed was.
Ik moest hem een keer rechtstreeks op de telefoon doos aansluiten en toen deed hij het wel. Conclusie van de helpdesk medewerker : Splitter niet goed ! je krijgt een ander toegezonden.
Maar gelukkig dankzij jou hulp en oplettendheid werkt het nu. Ten minste het @ lampje brand ( knippert de ene keer geel en dan weer groen ,heb de netwerk kabel er nog niet aanzitten ,maar hoop dat het morgen wanneer ook de kabel is aangesloten echt werkt ).
Precies op tijd want vandaag is de laatste @Home dag.
Bedankt voor het meedenken en tot een volgend probleem.
Vr.gr. B.Kat:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik spreek uit ervaring:eek:. Ik had echter de splitter de volgende dag al in huis, en toen werkte het weer niet. Toen begoen er een lampje in mijn hoofd te branden (niet op de modem) dat er toch iets verkeerd moest zitten:D.
 
Megabit,
Kabel aangesloten en het werkt als een speer.
Kan beter de titel veranderen in : IE zeer snel.
Het lag dus echt wel aan de provider.
Alleen heb ik nu nog een vraag over de Firewal ,zit deze in het modem en moet ik nog wat instellen ?
Modem : Speedtouch 510

B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan