IE6: Bij sommige websites staan de letters door de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoon gewoon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Bij sommige websites staan de letters door de war bij gebruik van IE6.

Bij internet explorer 8 is alles goed, maar die vertraagt mijn computer altijd. Avant browser uit 2012 gooit het ook door de war. Firefox doet het goed, maar ga ik niet gebruiken, niet zo mooi en een hoop studie.

Dit alles gebeurt ook als de oorspronkelijke windows xp sp3 instellingen gebruikt worden en dat IE6 de oorspronkelijke instellingen gebruikt.

Wat zou nu de reden zijn van waarom de letters alleen bij bepaalde websites door de war staan?

Zo ziet het er dan bij mij uit:
niburunlforumoverzicht.jpg

Dit is de website:
http://niburu.nl/forum/

Websites van nu worden vaak niet meer 'gebouwt' op IE6. Enige wat je dus kan doen is een andere browser (een meer up2date!!!) gebruiken.

Wat bedoel je met 'een hoop studie' met Firefox?

Wat je nu in feite doet is een DVD in een videospeler rammen en hopen dat het goed gaat. Probleempjes heeft volkomen gelijk, het is tijd een browser uit dit decennium te gebruiken. Opera, Firefox, chrome, het maakt eigenlijk niet zoveel uit, het is allemaal veel en veel beter dan IE6.

Wat je nu in feite doet is een DVD in een videospeler rammen en hopen dat het goed gaat. Probleempjes heeft volkomen gelijk, het is tijd een browser uit dit decennium te gebruiken. Opera, Firefox, chrome, het maakt eigenlijk niet zoveel uit, het is allemaal veel en veel beter dan IE6.

IE6 werkt aanzienlijk sneller dan IE8, IE8 heeft zelfs een vertragende werking op het navigeren in windows. Firefox heeft geen vertragende werking, maar een hoop dingen moeten opnieuw bestudeerd worden, als je bepaalde programma's gebruikt dan moet daar weer een plug-in voor gebruikt worden speciaal voor firefox. De enigste reden dat IE6 eruit wordt gegooid is omdat het te moeilijk is voor webbeheerders om het te blijven beveiligen, moeilijke code.

Maar wat is nu de reden dat bij sommige websites de letters door de war staan?
Ik denk zelf, dat die webbeheerders er gewoon geen zin in hebben om nog rekening te houden met IE6 vanwege de genoemde complexiteit van de code van die browser.

IE6 werkt aanzienlijk sneller dan IE8, IE8 heeft zelfs een vertragende werking op het navigeren in windows. Firefox heeft geen vertragende werking, maar een hoop dingen moeten opnieuw bestudeerd worden, als je bepaalde programma's gebruikt dan moet daar weer een plug-in voor gebruikt worden speciaal voor firefox. De enigste reden dat IE6 eruit wordt gegooid is omdat het te moeilijk is voor webbeheerders om het te blijven beveiligen, moeilijke code.

Ik denk zelf, dat die webbeheerders er gewoon geen zin in hebben om nog rekening te houden met IE6 vanwege de genoemde complexiteit van de code van die browser.

veranderingen van internetstandaarden hebben ervoor gezorgd dat code anders wordt geinterpreteerd. met nieuwere browsers heb je hier vaak betere aansluiting mee. Welke standaarden er precies zijn veranderd weet ik niet, maar je kan beter een iets langzamere browser hebben dan een browser die het onleesbaar weergeeft zoals IE6.

Tevens heeft IE8 en hoger ook een compatibiliteitsfunctie zover ik weet, dat is gewoon een knopje waarmee je oude websites ook goed kunt bekijken (werkt overigens niet al te soepel)

Chrome werkt naar mijn mening vrij snel, ik gebruik nu zelf voornamelijk firefox maar ik merk dat deze niet al te snel werkt, mede door mijn add-ons overigens :p

Hallo,

Maar IE6 is uit de support voor de sites dus even FireFox of Chrome of Safari installeren. Want die zijn ook snel en kunnen de sites van tegewoordig goed weergeven.

als je bepaalde programma's gebruikt dan moet daar weer een plug-in voor gebruikt worden speciaal voor firefox.
Zoals? Voor dingen als Flash is inderdaad een plugin nodig, maar dat geldt ook voor IE.

Er zijn twee hoofdredenen dat site bouwers steeds minder rekening houden met IE6.
1) Er zijn steeds meer mogelijkheden bij het bouwen van websites (denk bijvoorbeeld aan het inbedden van video/audio zonder plugins te hoeven gebruiken), technieken waar IE6 simpelweg niet mee om kan gaan omdat het ding meer dan tien jaar oud is. Nu is daar in sommige gevallen wel omheen te werken maar dat is lastig, kost tijd en heeft weinig zin omdat het aantal bezoekers met IE6 laag is en alleen maar lager wordt.

2) IE6 houdt zich erg slecht aan de webstandaarden, gezien de leeftijd is dat ook niet verwonderlijk. Dit houdt dus in dat als je een site bouwt volgens het boekje, een site die perfect werkt in moderne browsers, je nog steeds allerlei kunst- en vliegwerk moet toepassen om de site ook in IE6 te laten werken, bijzonder frustrerend dus. En, zoals gezegd, dat heeft steeds minder zin omdat er steeds minder gebruikers van zijn.

Een andere reden om van browser te veranderen is dat ook Microsoft het heeft opgegeven, kortom, geen beveiligingsupdates meer. Je werkt dus met een behoorlijk onveilige browser.

EDIT: Wat precies de reden van dit specifieke probleem is zou ik je niet kunnen zeggen. IE6 zit zo vol narigheid dat het van alles zou kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
ie6 is bij veel sites niet meer ondersteund omdat er nog weinig mensen zijn die het gebruiken en het zich niet zo erg goed aan de standaarden houd, hierdoor werken veel sites niet meer in ie6
ik zie ook dat hij in chrome met opmaak is en in ie6 zie je alleen tekst

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan