IE7 breekt bij laden af of blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Ik heb IE 8 op mijn laptop met OS Windows XP geinstalleerd, echter dit beviel helemaal niet. Mijn favorieten waren weg. Met systeemherstel heb ik vervolgens de computer weer teruggezet. Echter IE7 wil nu niet meer doorstarten. Soms wordt het opstartproces gewoon abrupt afgebroken en wordt het bureaublad weer getoond, soms blijft het opstartproces hangen en zie je slechts een deel van het openingsscherm.
Wie kan helpen om IE7 weer werkend te krijgen?
Bij voorbaat mijn dank
HK

Op de site van microsoft kun je ergens vinden hoe je ie8 installeert en hoe je weer terugkan naar ie7
succes

Waarom iedereen steeds weer in de val loopt te denken dat Systeemherstel problemen met gebruikersprogrammatuur oplost blijft me een raadsel... Systeemherstel draait alleen drivers en Windows systeembestanden en de registry terug. Internet Explorer valt hier niet onder Windows systeembestanden (per slot staat Internet Explorer ook niet onder C:\Windows maar onder C:\Program Files)...

Dus: Systeemherstel opstarten en aangeven dat het systeemherstel ongedaan moet worden gemaakt, en IE8 daarna gewoon via Configuratiescherm -> Software verwijderen (mogelijk moet je aanzetten: "Updates weergeven" in Software).

Succes,

Tijs.

Waarom iedereen steeds weer in de val loopt te denken dat Systeemherstel problemen met gebruikersprogrammatuur oplost blijft me een raadsel... Systeemherstel draait alleen drivers en Windows systeembestanden en de registry terug. Internet Explorer valt hier niet onder Windows systeembestanden (per slot staat Internet Explorer ook niet onder C:\Windows maar onder C:\Program Files)...

Dus: Systeemherstel opstarten en aangeven dat het systeemherstel ongedaan moet worden gemaakt, en IE8 daarna gewoon via Configuratiescherm -> Software verwijderen (mogelijk moet je aanzetten: "Updates weergeven" in Software).

Succes,

Tijs.

Omdat ik systeemherstel 5 maal had uitgevoerd en elke keer een vroeger tijdstip gekozen had, heb ik nu op jouw advies Tijs ook 5 maal systeemherstel ongedaan maken uitgevoerd en telkens de laatste gekozen. Helaas helpt dit ook na de 5e keer niet om de Internet Explorer aan de gang te krijgen. Hetzelfde verschijnsel blijft zich voordoen: ofwel het opstartproces wordt afgebroken ofwel het opstartproces blijft hangen.
Voordat ik met het systeemherstelongedaanproces gestart heb, heb ik ook al IE7 van de Microsoft site gedownload en geinstalleerd Dit advies staat op de Microsoft site. Ook dit gaf geen oplossing.
Tijs ik weet het niet meer. Het is om wanhopig van te worden, te meer daar de Internet Explorer ook niet verwijderd kan worden in het configuratie scherm. Is er nog iets anders dat ik kan proberen?

Kan een alternatieve browser zoals Safari, Firefox, Chrome of Opera niet alternatief gebruikt worden ipv. IE?

Als dat niet het geval is, dan heb je een probleem, want ik vrees dat we van hieruit niet kunnen beoordelen wat er precies met je huidige IE mis is...

Als je XP hebt tenminst zouden misschien de volgende stappen wat kunnen helpen:
1. Download, pak uit en draai dial-a-fix, en vink alles aan in het Registration Center en druk op Go.
2. Als dit niet helpt: Klik dan op het 'hamertje' in Dial-a-fix en kies voor Reinstall IE (of zoiets, je vindt het wel). In het venstertje eronder staan om welke bestanden er evt. gevraagd kan worden en waar die dan gevonden kunnen worden.

Succes,

Tijs.

Kan een alternatieve browser zoals Safari, Firefox, Chrome of Opera niet alternatief gebruikt worden ipv. IE?

Als dat niet het geval is, dan heb je een probleem, want ik vrees dat we van hieruit niet kunnen beoordelen wat er precies met je huidige IE mis is...

Als je XP hebt tenminst zouden misschien de volgende stappen wat kunnen helpen:
1. Download, pak uit en draai dial-a-fix, en vink alles aan in het Registration Center en druk op Go.
2. Als dit niet helpt: Klik dan op het 'hamertje' in Dial-a-fix en kies voor Reinstall IE (of zoiets, je vindt het wel). In het venstertje eronder staan om welke bestanden er evt. gevraagd kan worden en waar die dan gevonden kunnen worden.

Succes,

Tijs.

Aan een andere browser installeren had ik zelf ook in gedachte. Nu jij de suggestie aangeeft, heb ik Firefox maar onmiddellijk gedownload en geinstalleerd. Het mooie van Firefox was dat ik mijn favourieten van IE in Firefox kon implementeren en ik moet zeggen......,
het werkt flitsend! Volgens mij werkt Firefox zelfs sneller dan IE. Dus zeer tevreden met deze optie. Ik vraag me nu zelfs af of ik jouw 2e en 3e suggestie wel zal uitvoeren immers mijn laptop werkt met XP. In ieder geval ga ik IE8 op deze computer (OS=Vista) niet installeren. Na Vista is dit de 2e keer dat Microsoft mij teleurstelt
Wat mij betreft kunnen we deze draad sluiten.
Tijs bedankt voor de ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan