IE7 kan geen website openen+beperkte rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruintje1

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
50
Hoi,

Pc:
Packard Bell UTOW-D10 met vista basic

Wat vooraf ging:
Deze pc had problemen met op internet gaan.
verschillende mensen hebben hier iets aan gedaan maar ik weet niet juist wat.
Wel dat hier origineel een norton scanner op stond en daarna een Avast scanner maar die zijn verdwenen door enkele malen 'systeemherstel'.(ik heb voor alle zekerheid 'Norton removal tool' gedraaid omdat in de netwerkconfig nog iets stond van norton).

Ter plaatse bleek dat hun router geen verbinding meer kon maken met hun provider (belgacom =adsl).
Ik heb een andere modem geplaatst en de verbinding uitgetest met mijn eigen laptop en die werkte.De Packard Bell (later PB) kon dit niet of toch niet met IE.

De pc kon wel inloggen met Live Messenger en ook sommige updates ophalen. Oa. updates van Windows.

Scans op virussen en spyware leverden nagenoeg niks op.
De pc staat nu bij mij en heb vanalles uitgeprobeerd.
Het icoontje van internet (en ook in "netwerk") geeft aan dat de pc internetverbinding heeft.
Downloads en opdates (waarschijnlijk via ftp) werken goed maar via Http werkt er niks.
Er staan drie account op, waarvan twee als administrator. Wanneer ik vb. chkdsk wil doen krijg ik in beide accounts de melding dat ik geen voldoende rechten heb en dat krijg ik niet hersteld.
In veilige modus werkt alles wel goed, ook het internet via IE.

Er is in elk geval iets mis met rechten en ik had ook een vermoeden dat er iets niet juist is met de internetpoort (misschien gewijzigd?).

Vermits ik XP veel beter ken dan Vista is mijn vraag de volgende (eigenlijk twee):
Weet iemand hoe je in Vista rechten kan herstellen naar vb. originele.
Weet iemand hoe ik kan nakijken of de internetpoort (80?) nog juist is?

Firewall Windows is uitgeschakeld.
Heb ook Winsockfix en 'netsh winsock reset catalog' geprobeerd maar bij tweede heb ik niet genoeg rechten.
heb hoofdgebruiker reeds onder 'administrators' gezet maar zonder resultaat.

Bart PE2 en ERD commander geven een BSOD maar tweede kan zijn omdat die sata niet ziet.BartPE 2 zou hier geen probleem mee mogen hebben.

Ik ga nu eerst nog een chkdsk doen via Vista-cd.

Graag hoor ik wat suggesties om uit dit kluwen te raken.
Dank bij voorbaat
groetjes
bruno
 
Als in veilige mode alles goed werkt, kijk dan eens in de softwareverkenner van Windows defender wat er allemaal opstart. Als het niet van Microsoftis en het is onbekend, deselecteren.
Maak eens een nieuw account aan.
 
Beiden hebben niks geholpen.

In Windows defender heb ik alles wat niet van Microsoft was uitgeschakeld onder "opstarten" en alles wat op dat moment draaid.

Het aanmaken van een nieuwe account met admin-rechten geeft nog steeds een IE die niet op internet kan.
Wanneer ik een U3-stick met Firefox insteek, zegt FF dat hij geen verbinding heeft met de server, direct nadat die opent.
Zou het gewoon een verkeerde poortinstelling (of geblokkeerde) kunnen zijn?
Is dit te wijzigen?
 
Correctie:
Eigenlijk zegt FF dat de verbinding gereset is terwijl de pagina werd geladen.

Pingen met IE7 levert volgende dingen op:
ping 192.168.1.1 doet die prima (is naar router)
ping www.google.be doet die ook prima
 
Laatst bewerkt:
Ondanks veel uitproberen heb ik besloten de pc maar opnieuw te herinstalleren.

Pingen en telnet komen telkens tot hetzelfde resultaat, dat de ping correct verloopt.
Ook nieuwe account helpt niks zodat ik moet besluiten dat de fout dieper zit dan de bestanden die per account worden aangemaakt en deze quasie niet te herstellen zijn.

Chkdsk geeft ook geen meldingen = alles ok.
Enkel de scan met sfc.exe geeft een melding dat er bestanden beschadigd zijn maar niet te herstellen zijn.
Dit programma geeft een zeer lange log maar die moet je dan nog kunnen interpreteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan