IE8 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeschinees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Hallo,

mijn internet explorer 8 doet het niet meer (firefox gelukkig wel),
ik denk dat: sinds windows defender een melding gaf met iets schadelijks en het dat heeft verwijderd, start mijn IE8 niet meer op. Als die opstart voor het eerst, sluit die gelijk weer.
Start ik hem daarna nog een keer op, dan wil die de sessie van de vorige keer herladen, maar dit lukt niet, en dan blijft die het herladen, en herladen, verder doet die niks.

Ik heb geprobeerd om IE8 opnieuw in te stellen (via configuratiescherm --> netwerk en internet --> internet opties --> geavanceerd --> opnieuw instellen)

Dit had geen effect.

Verder zit ik op windows 7, ik kan voor zover ik weet niet IE8 verwijderen en opnieuw installeren. Omdat dit de basisversie is van windows 7, als ik naar de microsoft site ga om IE8 opnieuw te installeren kan ik het ook niet downloaden voor windows 7, alleen voor vista of xp en dan lukt het niet.

Wat nu? ik moet op IE8 weer opnieuw installeren op de een of andere manier..

groet

Download hier IE8 en installeer die nog eens. Misschien dat dat je probleem al oplost.

Dat lukt niet, omdat ik op windows 7 zit kan ik het niet downloaden voor deze os
Als ik dan bijvoorbeeld die van vista download, zegt die bij de installatie:
'Internet explorer 8 wordt niet op dit besturingssysteem ondersteund'

Dus de sites die je bij deze zoekopdracht krijgt, leveren niets op? Natuurlijk wel even goed kijken hè, een IE versie voor Vista is natuurlijk niet voor Windows 7. ;)

wow, grappig dat je zo praat terwijl je er bijna niks van af weet.
Als je goed leest zie je dat ik al lang heb geprobeerd om IE8 opnieuw te installeren, echter microsoft geeft nergens de optie om het te downloaden voor windows 7

ja, windows 7 heeft IE8, ik heb ook IE8, maar je kan het dus niet zo een twee drie opnieuw installeren dankzij dat prachtige denkwerk van microsoft.

Een simpele google zoekfunctie 'internet explorer "windows 7"' geeft dus best leuke resultaten om is op rond te kijken, maar geen enkele is nuttig voor mijn geval.

Denk je nou echt dat ik zoiets nog niet had geprobeerd. Ik heb alles wat ik al heb geprobeerd duidelijk beschreven in mijn eerste post, dus je kan zien dat ik heus wel wat meer weet van computers dan de gemiddelde helpmij.nl bezoeker. Jammer dat je dan met zo'n post komt, lekker uit de hoogte, en nog geheel onterecht ook.

Hoi !

Waarom doe je zo moeilijk ?

In Win 7 doe je gewoon 'n systeemherstel na een datum voordat je malheur begon en je bent weer het heertje !

Waarom je trouwens om IE 8 verlegen zit......als je n.b. Firefox gratis en voor niets kunt gebruiken, zoals inmiddels al meer dan 50 % van de wereldbevolking doet...

Vanaf volgend voorjaar wordt IE welke-versie-dan-ook niet meer automatisch meegeleverd bij Windows, wat veel problemen zal dat schelen hier.

Greetz,

Harry.

systeemherstel kon niet, er waren geen geschikte data.

en waarom IE gebruiken?
misschien was het toeval, maar ik gebruik al jaren geen virusscanner, hekel aan die dingen, maken mijn pc ontzettend traag
en al die tijd geen virus gehad, tijdje firefox gebruikt en binnen een week moest ik mijn hele computer laten scannen en gedoe omdat er een virus binnen was gekomen.

toeval? misschien, maar hou het toch liever op IE.

maar goed, als niemand een oplossing heeft ga ik ook niet zitten treuren inderdaad. Heb nu Google Chrome maar is gedownload en ben er best tevreden over, dus ik laat het hierbij. Tenzij iemand toch nog een goede suggestie heeft.

Eerst even even een antwoord op de inhoud van je reactie: Ik ben zelf op zoek gegaan naar een download voor IE8 voor Windows 7 en op de pagina die ik vond stond letterlijk deze tekst:

U gebruikt al Internet Explorer 8. Personaliseer uw browser voor nog meer gebruiksgemak.

Dit lijkt erop dat de website van MS controleert of ik IE8 al heb of niet. Ik heb deze al en daarom biedt MS mij aan om IE8 te personaliseren.
Echter, jij hebt IE8 natuurlijk ook nog. Je zou kunnen proberen hem uit te schakelen via Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm en dan klikken op Windows-onderdelen in- of uitschakelen, maar of dit ervoor zorgt dat je IE8 wél kunt downloaden weet ik niet.
Ik ben dus misschien een beetje voorbarig geweest met mijn antwoord.

Lees deze link nog eens even na (als je dat niet nuttteloos lijkt), misschien dat dat je kan helpen.

Dan even over de opbouw van je reactie: Kritiek op mijn reacties vind ik helemaal niet erg. Mijn reactie van gisteren om 14:31 vatte je misschien verkeerd op. Echter zoals je je reactie nu geeft stel je jezelf qua kennis boven mij (dat zal gerust zo zijn), maar het lijkt alsof je het daarom overbodig vind dat ik überhaupt meedenk.
Dit is erg jammer, want als je alleen profs om je heen wilt hebben kun je misschien beter naar Tweakers.net toe.

Geen kritiek op jou, maar meedenkende mensen zo afwimpelen staat bij mij niet op het lijstje van sociale vaardigheden.

Vriendelijke groetjes en veel succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan