IE9 verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenraad

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Daar er nog steeds websites zijn die het vertikken om goed om te gaan met IE9 (en er veel vragen over zijn), de volgende tip:

Deïnstalleer IE9 middels configuratiescherm->progamma's en onderdelen->windows updates weergeven en daar IE9 verwijderen.
Alleen op deze manier krijg je IE8 weer tevoorschijn.

Na enige tijd zullen de problemen wel opgelost zijn, maar met zoals zoveel software is dit misschien te snel uitgebracht.:rolleyes:

Precies,

Ik heb Google Chrome en Mozilla Firefox geen Internet Explorer 9 meer.

Maar wat ik graag wil weten is of ik IE9 64 bit edition kan verwijderen als ik ook Windows IE9 op mijn pc heb staan. Ik wil alleen met IE9 werken en niet met IE9 64 bit. Kan dit?

Jazeker wel.
Eerst verwijderen en dan updaten.
Dan geeft hij zelf aan of je de 64B of 32B wilt installeren.
Anders zoekt hij het zelf uit.

Coenraad, ik heb bijde IE op mijn pc staan, wil alleen de 64B verwijderen, blijft de 32 bit dan gewoon in tact. Weet je toevallig ook wat de 64B wel heeft dat de 32B niet heeft. Wat heb je nou aan een pc met beide IEers erop? Is zo gekocht in de winkel.

Heb je een 64B systeem, verwijder je de 32B.
Omgekeerd evenredig, heb je een 32B systeem verwijder je de 64B.

Het is afhankelijk van je besturingssysteem, 64 of 32.
In principe maakt het bijzonder weinig uit.

Dank je wel hoor. Ik heb een 64B besturings systeem maar wordt helemaal gek van alle updates voor IE9 64B en daarom wilde ik die verwijderen en de 32 behouden heb je veel minder last van updates.

Nou ben ik er weer niet uit want als ik IE9 64B wil verwijderen dan zie ik niet waar die staat. In het verwijder programma staan twee IE maar welke 64B of 32B is zie ik niet er staat namelijk Windows Internet explorer 9 en Internet Explorer 9 nl-NL Language Pack.
Ik heb een 64 besturingssysteem maar wil toch werken met IE9 32B omdat ik zoals gezegd gek word van alle updates die ik ontvang voor het 64B systeem.
Wie oh wie is de redder in nood? :)

gewoon alles verwijderen
die tweede is je nederlandse taalpakket voor IE9

Mariel, dat is mooi gezegd maar als ik alles verwijder hoe weet ik dan dat mijn IE32 bit niet ook weg is? Ik wil alleen IE64 bit verwijderen.

Probleem gedeeltelijk opgelost. Firefox is nu mijn browser maar het verwijderen van beide IEers krijg ik niet voor elkaar. heb al nadat ik ze heb verwijderd de pc opnieuw gestart maar kan nog steeds met beide IEers werken en dat klopt voor geen cent. Wie helpt me nu verder?

Leuk geprobeerd Coenraad maar dat is nou net het probleem, ik heb daar IE verwijderd en heb firefox nu op mijn pc staan maar jammer dat ik geen copy kan maken van wat er nu nog aan programma's in het updates verwijderen venster staan maar dan kon je zien dat er niets meer in staat van IE en toch kan ik nog steeds via de snelkoppelingen IE9 32 en 64 bit starten

De architectuur van de Internet Explorer browser is gelijk als de architectuur van het besturingssysteem.
Is er een 32 bits Windows geinstalleerd, dan is er ook enkel en alleen maar een 32 bits versie van de Internet Explorer aanwezig.
Is er een 64 bits Windows geinstalleerd, dan is het verhaal iets anders. Er is dan zowel een 64 bits versie als een 32 bits versie van Internet Explorer aanwezig. Echter zijn deze 2 versies niet afzonderlijk van elkaar te verwijderen.

Het is dus niet mogelijk om op een 64 bits Windows de 64 bits Internet Explorer te verwijderen en dan de 32 bits over te houden. Dit om bijvoorbeeld de hoeveelheid updates te besparen.
De 64 bits Internet Explorer heeft een 32 bits versie beschikbaar, dit is puur voor de compatibiliteit voor het gebruik van invoegtoepassingen in Internet Explorer.

Op een 32 bits Windows versie kan ook geen 64 bits browser geinstalleerd worden. De architectuur van de software klopt niet met elkaar. 32 bits is niet compatible met 64 bits, andersom wel.

Beste Microsofthelp,
Je schrijft:Het is dus niet mogelijk om op een 64 bits Windows de 64 bits Internet Explorer te verwijderen en dan de 32 bits over te houden. Dit om bijvoorbeeld de hoeveelheid updates te besparen.
De 64 bits Internet Explorer heeft een 32 bits versie beschikbaar, dit is puur voor de compatibiliteit voor het gebruik van invoegtoepassingen in Internet Explorer.

Maar ik wilde ook beide verwijderen, zowel de 64 als de 32 maar in mijn verwijder programma staat niet welke de 64 en welke de 32 is dus heb ik alles wat er stond van IE9 verwijderd en dat was Windows Internet Explorer 9 en Internet Explorer 9 nl-NL Language Pack. Echter kan ik nu nog steeds zowel de 32 als de 64 bit IE starten via de snelkoppelingen. Dus als je me nu kan vertellen hoe ik alles van IE 9 helemaal weg kan krijgen zodat ik die echt van mijn pc af heb ben ik dik tevreden.

Als u Internet Explorer verwijderd dan wordt automatisch de voorgaande editie teruggezet. In uw geval is dan ook zeer waarschijnlijk de Internet Explorer 8 teruggezet.
Wilt u Internet Explorer in zijn geheel uit uw systeem halen, dan kunt u deze functie uitschakelen. Dit doet u door via de "Windows onderdelen in of uit-schakelen" Internet Explorer uit te schakelen. Meer informatie over het in of uit-schakelen van Windows onderdelen leest u op de volgende website:

Windows Vista: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Turn-Windows-features-on-or-off
Windows 7: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Turn-Windows-features-on-or-off

maar wordt helemaal gek van alle updates

Update dan alles in een keer, is dat ook geregeld.
Wees blij dat er updates aangeboden worden, heeft meestal met veiligheidsissues te maken.
Ook een oplossing, zet automatische updates uit heb je er ook geen last meer van.
Eigenlijk begint dit op een nutteloze discussie te lijken.

Eigenlijk begint dit op een nutteloze discussie te lijken.

Nou, blijkt toch geen nutteloze discussie te lijken want nadat microsofthelp voor de tweede keer heeft gereageerd op mijn probleem is dat nu wel opgelost.
Maar zal ook even uitleggen waar het probleem nou precies zat want anders heeft deze discussie inderdaad geen enkel nut gehad.
Toen ik IE 9 32 en 64 bit had verwijderd bleek dat de snelkoppelingen bleven staan en ik beide IE gewoon kon blijven starten. Dat is een zeer onlogisch gegeven.
Toen microsefthelp de laatste keer reageerde en mij verwees naar de twee url's wat de enige IE die ik kon uitschakelen IE8, er stond niets van IE9 in.
Nu komt voor mij een nog veel onlogischer geval tevoorschijn. Ik schakel IE8 uit, start de pc opnieuw en nu zijn alle koppelingen van IE9 verdwenen.
Dat is wat ik ook wilde maar voor mij is het onlogisch dat je door IE uit te schakelen, alles niet meer ziet van IE9.

Probeer wat correcties aan te brengen in het bericht maar dat lukt niet.
Ik gebruik het woord wat, dat moet zijn was (de twee url's wat de enige IE) en onderaan staat IE, dat moet zijn IE8 (dat je door IE uit te schakelen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan