Goedemiddag,
Ik ben mij wat aan het verdiepen om mijn werkzaamheden te vereenvoudigen mbv een macro's in een Excel. Ik ben nogal behoorlijk onervaren hiermee maar wil het mij graag eigen gaan maken!
Ik heb 15 verschillende tabbladen in een excel werkblad zitten welke ik dagelijks verstuur naar verschillende klanten als PDF. Ieder tabblad vertegenwoordigd een andere organisatie en de daarbij behorende email adressen.
Ik heb voor ieder tabblad inmiddels een macro aangemaakt met de onderstaande gegevens.
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Bestand = Environ("TEMP") & "" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = "klant@email.nl"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "TEST"
.Attachments.Add Bestand
.Send
End With
Kill Bestand
End Sub
Heeft iemand wellicht handige tips om mij hier verder mee te helpen?
Groet, Patrick
Ik ben mij wat aan het verdiepen om mijn werkzaamheden te vereenvoudigen mbv een macro's in een Excel. Ik ben nogal behoorlijk onervaren hiermee maar wil het mij graag eigen gaan maken!
Ik heb 15 verschillende tabbladen in een excel werkblad zitten welke ik dagelijks verstuur naar verschillende klanten als PDF. Ieder tabblad vertegenwoordigd een andere organisatie en de daarbij behorende email adressen.
Ik heb voor ieder tabblad inmiddels een macro aangemaakt met de onderstaande gegevens.
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Bestand = Environ("TEMP") & "" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = "klant@email.nl"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "TEST"
.Attachments.Add Bestand
.Send
End With
Kill Bestand
End Sub
- Ik heb geprobeerd een begeleidende tekst erbij te schrijven over meerdere regels maar dat lukt niet.
- Ik zou graag in het onderwerp van de email de automatisch huidige datum erbij willen vermelden (bv TEST 02-08-2019)
- Is het versturen van meerdere tabbladen die als PDF moeten worden verstuurd dit nou de handigste oplossing of zijn kan dit handiger?
Heeft iemand wellicht handige tips om mij hier verder mee te helpen?
Groet, Patrick