Ieder zijn eigen E mail!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hoi,

Mijn broer heeft Wanadoo Cable en daarmee één hoofd E mail adres en één Alias voor zijn zoon. Nu is het de bedoeling dat de mail van hem apprt binnekomt en alleen hij kan lezen en datzelfde voor zijn zoon dus.
Hoe kan ik dat instellen?
 
Voor zover ik weet zul je dan voor beide een gebruikers account moeten aanmaken voor windows.
 
Dus ik kan er niet voor zorgen dat de mail voor zijn zoon in een eigen map binnenkomt??
 
Voor zover ik weet niet. Maar ik gebruik zelf geen outlook express, maar gewoon Microsoft Outlook, dus het kan zijn dat dit bij Outlook Express anders is.

Misschien dat je iets hier over kunt vinden mbv de zoekfunctie op helpmij, de vraag is volgens mij al wel eens vaker langsgeweest namelijk.

succes:)
 
ik gebruik een zelfe zoort constructie, maar dan in outlook, ik weet niet of dat in express ook werkt,

je maakt gewoon 2 email accounts aan, eentje met het hoofdadres en een met de alias, tenzij de alias automatisch over het hoofdadres binnenkomt, dan kun je deze stap overslaan

vervolgens maak je in je map postvak in een aparte map aan met de naam van zijn zoon

daarna kun je met de wizard regels een regel aanmaken waarin je mail controleerd als ze aankomen en gedresseerd zijn aan het aliasemailadres (galgje?) en dat deze automatisch verplaatst worden in de betreffende map.

groet

Charley
 
Voor zover ik heb begrepen kun je dus WEL 2 aparte mappen aanmaken en dan via BERICHTREGELS de post daar automatisch heen sturen.
Je kunt de mappen echter niet beveiligen, dus in feite kan iedereen alle berichten lezen
 
Geplaatst door margaNo
Voor zover ik heb begrepen kun je dus WEL 2 aparte mappen aanmaken en dan via BERICHTREGELS de post daar automatisch heen sturen.
Je kunt de mappen echter niet beveiligen, dus in feite kan iedereen alle berichten lezen

JA inderdaad, maar beide kunnen dan alsnog elkaars mail lezen als zij dat willen! En dat was dacht ik (zo heb ik het begrepen) niet de bedoeling!
 
ja dat beveiligen van die mappen word inderdaad een probleem ja, dan zul je met profielen moeten werken
 
Het lijkt mij ook met berichtregels te kunnen maar welke moet ik hebben dan bij om de actie naar map verplaatsen te gebruiken?
 
Geplaatst door Raymond Bos
Het lijkt mij ook met berichtregels te kunnen maar welke moet ik hebben dan bij om de actie naar map verplaatsen te gebruiken?

In OE 6.0 doe je als volgt: kies
Berichtregels > email > nieuw
daar kun je dan de verschillende opties invullen
 
Nou die berichtregels werken prima maar nu nog een manier om die map te beveiligen?????
Wie denkt er mee:)
 
Dat kan dus niet volgens mij.
Ben daar ook een hele poos mee bezig geweest, tevergeefs.
Maar als er een slimmerik is die het wel voor elkaar krijgt, dan hoor ik dat ook graag :)
 
Ik moet wel zeggen dat ik het een tekortkoming van het programma vindt hoor.
Mischien lukt het met een extern stukje software waarmee je bestanden kan beveiligen. Ik zal eens vragen naar zo'n progje in het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan