• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

iedere waarde in eigen cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Doordat mijn werkgeven onze computers heeft ge-update ( van office 2003 naar 2010) kan ik gegevens die ik kopieer uit ons voorraad systeem (web based) niet meer kopieeren en plakken in Excel. Kopieren en plakken lukt wel maar iedere rij komt nu in 1 cel en niet mee in een eigen cel wat voorheen wel was. Bijgesloten voorbeeld laat zien hoe het eruit ziet na de copy--- paste (bovenste deel). onderste screen shot zijn de gegevens en de format waar ik het uit haal. Ik denk dat er ergens settings niet goed staan maar kan niet ontdekken waar.
HelpBekijk bijlage paste issue.xlsx

Getest met Internet Explorer 8 en Firefox 38.05.
Geen problemen, niet in Excel 2013 en ook niet in Excel 2010.
Welke browser gebruik jij? Anders eens overschakelen naar een andere browser.

PS: Ik hoef zelfs niet Plakken speciaal te gebruiken. Plakken is genoeg.

Tijs.

Tijs,

Gebruik explorer.Andere browser kan ik niet gebruiken (restricties)

Ik vind het maar raar, maar mogelijk helpen de tips van abevleeming.
Overigens vind ik dat (nu bekend is dat het probleem niet reproduceerbaar is bij ons) dat het probleem bij je applicatiebeheerder(s) moet worden neergelegd, mochten de tips van abevleeming niet helpen.

Alternatief (maar mogelijk mag dat bij jouw bedrijf niet): Portable Firefox

Tijs.

Mijn tips heb ik alweer verwijderd... ze waren voor een ander probleem;)... maar ik kan het probleem ook niet reproduceren. En aangezien er ook geen functie binnen excel bestaat om het zo te kopiëren zou ik even bij je ICT langslopen of kijken wat voor template je opent...

Wat mij verder sterk opvalt is dat bij mij ook wat formattering wordt meegeplakt (randen, tekstterugloop etc.), terwijl bij jouw voorbeeld het er sterk op lijkt alsof het klembord alleen pure tekst bevatte, niets anders... Ik kan jouw versie reproduceren door in kladblok de regels te plakken, dan te selecteren en op het klembord te zetten en dan te plakken in Excel (dus met geen enkele formattering dan ook).
Wat maakt Word 2010 ervan als je dáár zo'n kopieer-en-plakactie van een tabel van op een website op loslaat?

Overigens is dit in feite hetzelfde wat ook abevleeming zich afvraagt: Ligt het aan het klembord of aan de Excel template dat je zo'n resultaat krijgt?

Tijs.

Laatst bewerkt:
dnities bedankt voor je reactie.
Zie bijgesloten het reseultaat na plak in Word.
Of het de settings van het klembord of die van excel zijn weet ik niet maar hoop dat antwoord hier te krijgen.
Ik weet niet wat ik eventueel zou moeten aanpassenBekijk bijlage Meisjes en Jongens.docx

Ik heb ook geen idee. Gaat toch een kwestie worden van de applicatiebeheerder raadplegen.
Desnoods test je het eens op een computer die verder helemaal niet onder invloed staat van welke instelling dan ook (bijv. een privé laptop) waar je (tijdelijk) Office 2010 op installeert en het naspeelt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan