Iedereen eigen mapje in Active Directory ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal

Vraag 1 :

Ik maak voor een winkel een Active Directory netwerk. Zodat iedereen een loginnaam en wachtwoord krijgt. Het moet een soort intranet zijn. Ik wil graag dat iedereen een eigen mapje krijgt van bv. 3 GB om op te slaan op de server. Als ze dan op een workstation inloggen dan wil ik dat ze die 3 GB data kunnen bereiken. Op welke workstation dan ook. Hoe kan ik dat instellen ?

Vraag 2 :

Als er word ingelogt op de server dan duurt het echt ontzettend lang. Als ik met mijn account op de server inlog dan is het supersnel maar als ik op een workstation inlog voor de 2e of 3e keer duurt het een kwartier/half uur voordat je aan de slag kunt. Is hier ook een oplossing voor ?

MVG

Henry

Laatst bewerkt:
als je small bussinnes server hebt dan zit daar iss in.
Dat is een ingebouwd intranet dat kun je geheel instellen.

inloggen langzaam.....heb je zwevende profielen gemaakt?
Wat wordt er allemaal opgehaald als er ingelogd wordt.

ik heb niet echt heel veel verstand van een AD maar als ik uitlog dan staat iets over een zwervend profiel of zwevend iets in die richting ;) Ik weet eigenlijk niet precies welke server ik heb maar als ik inlog op de server dan staat er ook Home Server . Er is ook een Home Server management console maar de rest ik gewoon Server 2003. Ik denk dat ik gewoon een server 2003 heb . Ik denk de standaard versie ( als die er is )

ik heb geen idee wat er word opgehaald .

of in de home iss zit weet ik niet.
maar de clients zijn dat normale computers ?

of in de home iss zit weet ik niet.
maar de clients zijn dat normale computers ?

Ja allemaal met Windows XP Professional

Wat is eigenlijk een ISS ? dan kan ik het misschien uitzoeken

van de microsoft website : Internet Information Services (IIS) 6.0 is a powerful Web server that provides a highly reliable, manageable, and scalable Web application infrastructure for all versions of Windows Server 2003

Dus ik neem aan dat ik dat dus ook heb ?

Laatst bewerkt:
die iss is dus het intranet voor je 2003 server.
als je die in gebruik gaat nemen dan heb je dus wat jij wilt.
daar kun je alles in aanmaken.
hoe het precies allemaal werkt moet je even op het www opzoeken.

die iss is dus het intranet voor je 2003 server.
als je die in gebruik gaat nemen dan heb je dus wat jij wilt.
daar kun je alles in aanmaken.
hoe het precies allemaal werkt moet je even op het www opzoeken.

OKe heel erg bedankt. Ik zet de vraag op opgelost. Als ik meer vragen heb dan hoor je het wel :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan