iedereen kan dingen kapot makin in minecraft server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Heb zelf ook een server dus ik weet wat je bedoelt. Als je een craftbukkit server hebt doe je het alsvolgt:

Google even naar Permissions voor BUKKIT. Die van mij heeft de naam: PermissionsBukkit.

Als je die hebt gevonden, download m en pak m uit in de PLUGIN map van je server.
Daar doe je de map in, en het .Jar bestand (.Jar in de PLUGIN map, Map van de permissions ook in de PLUGIN map.)

Dan is het verstandig om Notepad ++ te downloaden. Als je hiervoor notepad gaat gebruiken kan je er niks van lezen. Download dat dus (Google).

Als je dat hebt, doe je dit:

Ga naar je map waar alles van je server instaat --> Ga naar de map PLUGIN --> Ga naar je Permissions map --> Als het goed is zie je daar het bestand config.yml. Rechtermuisknop --> Edit with Notepad ++ moet er dan tussenstaan. Klik dat aan.

Dan kom je in dat bestand. Daar kan je zelf groepen aanmaken die wat kunnen. Bij mij staat er bijvoorbeeld dat Guest NIET kunnen bouwen. Dit moet jij voor jezelf allemaal instellen. Snap je dit nog niet helemaal is het verstandig om op bijvoorbeeld Youtube een tut te zoeken.

Ik hoop dat ik je (een beetje) heb geholpen!

Als je een server hebt die niet van craftbukkit is, vrees ik dat je geen plugin's kan installeren daarop. Als je dat niet hebt, zou ik zeker een craftbukkit server aanmaken!

Groetjes en succes,
Gijs.

Laat het even weten als het is gelukt! :)

(Oohja, als je eerder met plugin's hebt gewerkt weet je dat als je alles in de plugin map hebt gedaan je server moet opstarten en afsluiten, dan alles instellen in de config, opslaan en dan de server weer laten lopen ;))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan