'iedereen' waarschuwen dat ik mijn e-mail adres (ga) veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Goedenmorgen allemaal!

Ik ga van webmail bij de provider over naar Windows Live Mail (ik draai XP). WLM is moderner dan Outlook Express lees ik.

- Hoe kan ik nu iedereen van mijn adreslijst waarschuwen dat mijn adres verandert zonder dat aan iedereen apart te moeten vertellen?
- Als later anderen mij via het oude adres proberen te bereiken, kan ik ze dan automatisch laten 'doorverbinden' naar het nieuwe adres?
- Ik hoor wel eens geruchten, dat het oude adres na opzeggen (enige tijd) bereikbaar blijft. Is dat zo? En zo ja, waarop moet ik letten?

Dank je voor jullie antwoorden! Dirk

Je hoeft slechts 1 mailtje te sturen naar alle geadresseerden.
Je oude mails forwarden naar je nieuwe adres kan, maar moet je via je oude provider regelen.
Meen dat dit een max heeft van 6 maanden. Dit zal afhangen van welke voorwaarden.
Doe dit voordat je contract is verlopen anders kan dit niet meer.
Het oude adres is daarna onbereikbaar.

Hallo Jackall, dank! Ja, dus gewoon de adressenlijst aflopen en een paar keer een lange rits namen (nicknames?) uitkiezen. Dat zal wel lukken. Mijn zorg is, dat je contacten vergeet, bijv. van een verzekeringsmaatschappij, die vroeger eens vroeg je e-mail adres aan te geven.
Weet jij ook of je mails naar het oude adres - na het opzeggen van het contract - kunt laten doorsturen naar het nieuwe adres?
In een test heb ik een deel van de bestaande mappen (via IMAP instelling) kunnen overhalen naar Outlook Express. De originelen staat nog steeds ook bij mijn provider. Ik ga het ook eens met Windows Live Mail proberen. Heb je nog tips?
Dank, Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan