Iele letters in FF

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdwal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
FF 8.0 publiceert websites met hele iele letters. De letters staan ook wat dichter op elkaar. Het is een lelijk gezicht. Ik heb FF8 gedeinstalleerd en weggegooid en vervolgens weer gedownload. Het mocht niet baten. Met IE worden de letters wel goed weergegeven. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Is dat niet te verhelpen via Opties-inhoud-lettertypen/grootte in FF?

Hou de CTRL toets ingedrukt terwijl je met het muiswieltje naar voren scrolt.

Nee, het probleem wordt niet verholpen door de letters groter te maken: De letters blijven dun en iel. Het gaat om de dikte van de belijning. In verhouding tot de grootte van de letter is die belijning veel te dun. Ik had daar in oudere versies van FF geen last van. Overigens gaat het scrollen ook nogal stroef.
Ik zou daarom liever weer gebruik maken van een oudere versie van FF. Waar kan ik die ophalen?

Heb je een voorbeeld van hoe het eruit ziet?
Ik heb ook die versie van FF en nergens last van.
Hou zou daarom volgens mij een instelling of een combinatie van bepaalde instellingen moeten zijn.

Edmoor, als je dezelfde pagina bekijkt in IE en in FF, zie je dan geen verschil in de letters? Als dat niet het geval is, dan ligt het, denk ik, aan de basisinstelling van mijn copy van FF. De vraag is hoe ik dat kan veranderen.

Ik zie inderdaad geen verschil in lettertype tussen IE en FF op bijvoorbeeld deze pagina. FF staat standaard ingesteld op Times New Roman. De standaard grootte staat in FF ingesteld op 16 maar dat vind ik te groot dus heb het op 12 gezet. Daarnaast wil ik afhankeliijk van de site nog weleens in- of uitzoomen.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. Het bleek dat in mijn Windows Vista het vakje voor ClearType niet aangefinkt was. Ik ben daar op gewezen vanuit de support pagina van FF:

http://support.mozilla.com/nl/kb/gebruikelijke-vragen-na-het-bijwerken-van-firefox

Zij noemen daar het probleem "wazige letters"

ClearType in Windows stel je in door bij Hulp en Ondersteuning "ClearType" in het vraagvenster te typen. Vervolgens krijg je de nodige instructies.

Bedankt voor jullie medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan