Iemand anders heeft ingelogd op mijn IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

batiniels

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Ik ben op vakantie in Spanje en maak in mijn hotel gebruik van een draadloos netwerk. Nu was ik gisteren op internet bezig en toen verscheen ineens de melding dat een andere computer genruik maakte van mijn IP adres.

Is dit gevaarlijk??? En kan iemand dat alleen doen als ik zelf ben ingelogd of kan hij daar gebruik van blijven maken als hij mijn IP adres heeft opgeslagen??

Als je op een door het hotel beschikbaar gesteld netwerk inlogt en zo op internet gaat betekent dit dat het hotel-netwerk jouw computer een IP adres toewijst. Dit ip adres kan dus niet "van jou" zijn. Als een ander inlogt wordt mogelijk het ip adres dat jij eerder al gebruikte aan die ander toegewezen. Jij krijgt op jouw beurt dan ook een nieuw/ander ip adres uit de beschikbare pool toegewezen.
Misschien staat in jouw instellingen ergens een optie dat je pc het laatstgebruikte ip adres moet blijven gebruiken? Als dat zo is kun je dat ook uit zetten, want dat heeft alleen bij je thuis zin omdat je daar zelf je ip adressen uitdeelt.
Tijdens een vakantie kun je dit soort meldingen meestal gewoon negeren en een nieuw ip adres accepteren.

Kan het ook niet zo zijn, dat je hebt ingesteld op jouw machine dat deze verbinding gedeeld mag worden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan