Om te beginnen: quooten is maar zelden nodig als je op een bericht reageert, en al helemaal niet als dat bericht er pal boven staat. Niet meer doen dus.
De reden dat ik (het werd al laat) niet zag dat je al een bijwerkquery had gekozen was dat je verkeerde velden hebt gekozen, namelijk precies die velden die je in een selectiequery zou zetten, en niet in een bijwerkquery.
Normaal gesproken zou je in een bijwerkquery alleen het veld zetten dat wordt bijgewerkt, en eventueel het criteriumveld.
Jouw tabel vind ik heel ongelukkig gemaakt, want je hebt zo te zien twee velden om te bepalen of een tijdschrift een maandblad is of een weekblad. En de grap van twee velden is, dat ze elkaar kunnen tegenspreken. Je kunt voor één tijdschrift dus aangeven dat het zowel een maandblad is, als een weekblad. Lijkt mij niet juist. En het maakt jouw vraag nodeloos ingewikkeld. Nu heb je eigenlijk twee bijwerkqueries nodig. Maak dus eerst één veld met een keuzelijst met de waarden Weekblad, Maandblad, Kwartaalblad (ja, met één veld kun je ook veel meer doen).
Als je dat hebt gedaan, kun je de prijs bijwerken met een (dummy) formule als:
Code:
IIF([Soort] = "weekblad";[Prijs] * 1,03;[Prijs] * 1,05)
Dit simpele voorbeeld gaat er vanuit dat je altijd een waarde hebt, weekblad of maandblad. Bij andere radiaties zul je moeten nesten.