Iemand die naar m'n HDtune screenshots zou willen kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogartfilm

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Ik ben (nog steeds) aan het lummelen met mijn desktop, Windows XP. Probleem: computer is erg traag. Heb intussen volledige herinstallatie van Windows XP gedaan en intern geheugen bij laten plaatsen, maar het probleem blijft.

Heb gisteren scan gedaan met HDTune Pro, trial versie.
Is er misschien iemand die de screenshots kan interpreteren, een idee heeft waar het fout zou kunnen gaan?

File Benchmark 29-april-2013_19-29.pngBenchmark 29-april-2013_19-01.pngError scan 29-april-2013_20-59.png

Hoi,

Misschien is het melden van je hardware ook wel handig en waar vind je hem traag mee?

Tja, het is een wat oudere harde schijf, en dat zie (en merk) je terug in de snelheid. Alhoewel de schijf nog wel behoorlijk presteert voor een oudere schijf.

Eventueel kan je nog proberen wat te optimaliseren met advanced system care (gewoon de gratis versie pakken, linkje). Dit zal waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten maar kan wel schelen.

Het is een Western Digital harde schijf, WD1600JS, 160GB. Inderdaad een oudje, 2006. Ik gebruik hem echter vnl als tekstverwerker, ingewikkeldere dingen doe ik met een nieuwe laptop. Ik dacht dat dit nog wel mogelijk zou moeten zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Ik begreep met name de File Becnhmark screenshot niet goed, volgens de handleiding moet het een min of meer gelijkmatige lijn zijn, en bij mij is het zeer irregulair, met hoge pieken en diepe dalen.
Misschien dat iemand weet in z'n algemeenheid wat zo'n resultaat betekent?

Ik zal iig naar de link kijken. Bedankt voor de reakties!

Wat bijvoorbeeld zeer traag gaat is iets van een usb kopiëren naar de harde schijf, hij begint dan wel rap met kopieëren maar zakt vrij snel naar een slakkegangetje, niet vooruit te branden.
Ook een programma openen, zeg maar een Word bestand gaat zeer langzaam. Ook weer niet altijd, er zijn periodes dat alles wel ineens heel vlot gaat.

To whom it may concern: intussen is gebleken dat de geheugen controller van het moederbord kaput is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan