• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Iemand een idee? risicograaf NEN1050 automatiseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter wup
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wup

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Hallo,

zie bestanden in de bijlage.
De risicowaarde moet overeenkomstig met de bijgevoegde "matrix" bepaald worden. Is dit mogelijk in excel? en hoe moet je dit doen?

Met vriendelijke groet
wup:cool:

Bijlagen

Hallo Wup,

Als je eens naar GOOGLE gaat, en je zet er nen1050 staat er een op de eerste pagina,
Uit dit forum, een redelijk uitgewerkt voorbeeld.

succ6

Google....

Toch nog even wat gegoogeld en...
Hé das vreemd, soms wel en soms niet :evil:

screenhunter17hz0.jpg

screenhunter19dd6.jpg

Als je Nederlandse hits wilt hebben kan je beter de .nl versie gebruiken dus, zelfs als het om berichten uit 2004 gaat...

Laatst bewerkt:
voorwaardelijke opmaak en aanvulling wegingsfacoren

Hallo Ad,

Ik heb voorbeelden bekeken en naar eigen behoefte aangepast, hiervoor mijn dank

Het bijgevoerde tabblad met wegingsfactoren roept bij mij echter vragen op
Hoe verhoud zich tot de berekening? Het basis principe is wel duidelijk bv A moet afhankelijk zijn van P.

Het volgende wil ik nu realiseren:
beneden een waarde de cel "risico waarde" = groen
tussen een bepaalde waarde de cel 'risico waarde" = geel
boven een bepaalde waarde cel 'risico waarde"= rood

In excel 2000 is dit met voorwaardelijke opmaak eenvoudig te realiseren. Ik heb thans excel 2007 op mijn PC geinstalleerd en kan deze voorwaardelijke opmaak niet vinden? Kan er aangegeven worden hoe dit in excel 2007 moet worden gedaan.

Mvg,
WUP

Hoi Wup,

Ik heb 2003 draaien, en daar hou ik het voorlopig bij.
Dus hoe dat zit in 2007 weet ik ook niet.

2007: Op het start lint (staan ook lettertype en opmaak op) is ook een sectie stijlen waarop de voorwaardelijke opmaak vermeld staat

voorwaardelijk opmaak excel 2007

voorwaardelijke opmaak in excel 2007 onder kop "fonts" kan ik niet vinden. (zie bijlage)
Het is de bedoeling dat een bepaalde kleur wordt weergegeven bij en bepaalde getalwaarde in de cel (in excel 2003 is dit eenvoudig te realiseren). Wie kan mij helpen?

Mvg,
WUP0

Bijlagen

Op jou schermafdruk de 5e sectie: "Styles" en dan de "Conditional formatting" wat een letterlijke vertaling is van "Voorwaardelijke opmaak" :)

Laatst bewerkt:
werkt

Bedankt, getest en werkt.

Mvg,
WUP

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan