iemand ervaring met titanium ? en waarom kiezen voor c++ ipv titanium

• Onderwerp starter Onderwerp starter pum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pum

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Ik begin binnenkort met afstuderen en het leuk mij cool om een iphone app of ipad app te gaan maken. Nu heb ik gehoord van het framework titanium: met dit framework kun je native apps schrijven in html css in combi met javascript. Daarbij zijn deze apps dan crossplatform en werken ze op zowel android als iphone.

Voordat ik begin zou ik graag willen weten waarom ik juist voor c++ zou moeten kiezen i.p.v titanium.

kan iemand mij vertellen waarom c++ beter is, zoals ik het nu zie heeft titanium alleen maar voodelen t.o.v c++

iphone/ipad apps worden niet in c++ geschreven maar in obj-c.
het voordeel van obj-c tegen over een framework is dat de support veel groter is en je bent niet afhankelijk of het framework word geupdated ook kan je veel meer als je een app is obj-c schrijft.

ja srry bedoelde objective c

wat voor dingen kun je dan meer ? en wat zijn dan de voordelen?
ik bedoel zo'n app gemaakt in titanium is bijvoorbeeld cross platform (iphone, android. Een app in objective c niet. Waarom kiezen objective c programmeurs niet massaal voor titanium?

je kan bv veel makkelijker een camera of iets anders aanspreken en je kan veel meer doen omdat je niet vast zit aan een framework, en als je bv een libary wilt gebruiken is het makkelijker om die gewoon in obj-c je gebruiken dan in bv in een framework omdat je er dan eerst een wrapper om moet schrijven, ook is obj-c een hele makkelijke en krachtige taal.

over dat crossplatform je krijgt nooit de zelfde snelheid en het ziet er niet mooi uit omdat elk platform eigen UI regels heeft(dus hoe het er uit moet zien, waar het moet staat enz).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan