Iemand gebruikt mijn Hotmailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransfit

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
De laatste dagen zit mijn Inbox vol met berichten van de Postmaster van Hotmail dat hij deze berichten niet af kan leveren.
Ik heb deze berichten nooit verzonden, iemand gebruikt mijn adres om deze berichten te verzenden, ze komen nu om de paar minuten binnen.
Wie weet wat ik hier tegen kan doen ?? Bedankt voor de reactie van Frans.

Download en installeer Malwarebytes Anti Malware.

Na de installatie, voer het programma uit, ga voor het scannen naar tablad Update, en laat het programma updaten.

Na het updaten, ga dan weer naar het 1e tablad, en doe een volledige scan.

Laat Malwarebytes de pc herstarten indien nodig

En als je echt denkt dat iemand anders je account gebruikt zou ik allereerst het wachtwoord van het account veranderen.

En als je echt denkt dat iemand anders je account gebruikt zou ik allereerst het wachtwoord van het account veranderen.

Er zijn steeds meer virussen die gewoon 'mails' versturen met je eigen account, zonder hier de gebruiker tot last van te brengen, wel valt het op, omdat de mails meestal gestuurd worden naar fake-email adressen. Hoe denk je dat het MSN virus zich verspreid? Juist, door msn, dus dan hoeft er niet altijd een wachtwoord bekent te zijn.

Heb beide adviezen uitgevoerd en hoop dat het over is, bedankt van Frans.:thumb:

Wat heel belangrijk is is om a.h.v. de zgn. 'headers' van die 'teruggestuurde' mail uit te zoeken of de verstuurde mail origineel vanaf jouw Internet ip-adres zijn verstuurt of vanaf het ip-adres van een spammer. Je Internet ip-adres kun je achterhalen via http://www.watismijnip.nl
De headers kun je bekijken door in een webbrowser in te loggen op Hotmail en dan op zo'n bericht te rechtsklikken en te kiezen voor "Berichtbron weergeven".
Is het vanaf jouw pc verstuurd, dan zul je zéker moeten kijken met de anti-malware tools die je zijn aangereikt.
Zijn ze vanaf een ander ip-adres verstuurd, dan kun je er niet veel aan doen, behalve een ander e-mail adres te nemen dat niet 'geoogst' is voor spam-doeleinden (of een berichtregel instellen die de 'teruggestuurde' mail verwijderd of in een aparte map wegzet).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ze opereerden niet vanuit mijn computer gelukkig. nu al een paar dagen vrij gebleven.
Wel heel vreemd is dat ik met m'n niewe wachtwoord steeds problemen heb met inloggen, als ik goed heb ingetikt zegt hij toch dat het verkeerd is en moet ik de code erbij doen. Een paar keer aksepteerde hij dat ook niet en moest ik een nieuw wachtwoord aanmaken, dat kon wel vreemd genoeg, maar daar na reageerde hij hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan