iemand met mijn adres aan de haal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard de m.

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2003
Berichten
14
Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik een mail krijg van iemand die zegt dat ik hun mail stuur.Dit is niet zo want rond die tijdstippen ben ik aan het werk.Die mensen zijn ook volslagen vreemden voor mij.
Zou dit een soort van virus kunnen zijn?
 
De virussen van tegenwoordig gebruiken veelal 'spoofing' technieken. Als ze zich verspreiden van besmette systemen, doen ze net alsof ze worden verstuurd van een adres uit het adresboek dat aanwezig is op het systeem. Dus, iemand heeft een besmette computer en jouw adres staan bij die persoon in het adresboek. Het virus verspreidt zich en het lijkt net of jij het mailtje hebt verstuurd.
 
Zo werken veel virussen tegenwoordig. Het verspreidt zich via de adressenlijsten.

Ik zou als ik jou was toch voor de zekerheid een online virusscan doen bij www.housecall.nl Jij hoeft niet per se besmet te zijn, maar iemand die jou in zijn/haar adresboek heeft kan het verstuurd hebben zoals al eerder vermeld is.
 
Laatst bewerkt:
Jezelf beschermen is idd het enige wat je kunt doen. Voor de rest alleen maar afwachten totdat de besmette pc wordt 'genezen'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan