iemand mijn javascript even uitproberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimTT

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Dag mensen,

Ik heb onlangs een scriptje dat een map aanmaakt met een aantal sub mappen.
Als ik hem op mijn laptop gebruik doet hij het prima. maar als iemand anders hem op zijn systeem doet niet, afentoe wel en afentoe niet, ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel van, kunnen jullie misschien even kijken of het bij jullie wel werkt?

------------
Code:
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

var jan = prompt("geef de naam van de klant.","Voer hier de naam voor de mappen in")

fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\" + jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\CORRESPONDENTIE"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\CORRESPONDENTIE"+" - "+jan+"\\ALGEMEEN"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\CORRESPONDENTIE"+" - "+jan+"\\OFFERTES ACTUEEL"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\CORRESPONDENTIE"+" - "+jan+"\\OFFERTES AFGELEGD"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\CORRESPONDENTIE"+" - "+jan+"\\OPDRACHTEN"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\CORRESPONDENTIE"+" - "+jan+"\\AANMANINGEN"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\OVERIGE DOCUMENTEN"+" - "+jan);		

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\OVERIGE DOCUMENTEN"+" - "+jan+"\\REPARATIES"+" - "+jan);		

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan);		

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan+"\\INTERNET ABONNEMENTEN"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan+"\\INTERNET SITES"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan+"\\LICENTIES"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan+"\\BACKUP NETWERK APP"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan+"\\TELEFONIE"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\NETWERK ADMINISTRATIE"+" - "+jan+"\\APPLICATIE"+" - "+jan);

newFolderName = fso.CreateFolder("K:\\"+jan+"\\BESTANDEN"+" - "+jan);

setTimeout("alert('De mappen voor '+jan+' zijn aangemaakt.')",1000);

setTimeout("window.close()",2500);				

//-->
</SCRIPT>

</body>
</html>
--------------------------

let trouwens wel op het script maakt mappen aan op de "K" schijf op dit moment, dat is een netwerk schijf bij ons waarop die mapjes aangemaakt worden.

MvG,

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand het uitgeprobeerd?:confused: ik moet weten of het bij jullie werkt met activex en dat soort dingen,,

hoop dat iemand het even kan proberen,

bij mij geeft hij een foutmelding bij regel 13 "automatiseringsonderdeel kan object niet maken"
, hier moet de fout zitten maar ik snap niet wat "fso - new activexobject("scripting.filesystemobject");"

heb ook al de nieuwste versie van script gedownload bij microsoft.

MvG,

Wim

Laatst bewerkt:
hallo,

ik krijg als ik heb scipt in nvu heb gevoegt en daarna op bekijken heb geklikt het volgende te zien:
1) een prompt script met een vraag welke klant ik ben.
2) activi X besturingselementen.
3) als ik op ja of nee klik krijg ik bij alle 2 de opties een blanco pagina te zien

Hetzelfde hier :(

Ik heb geen ervaring met activeX-controls, maar ik weet dat het niet door alles ondersteund wordt...

ActiveX Controls: een alleenstaand stukje programmacode geschreven in een taal als C++ of Visual Basic. Het op zichzelf staand programma kan in een webpagina ingebed worden met de OBJECT - tag. Hier hebben we weer te maken met een technologie oorspronkelijk ontwikkeld door Microsoft en dus niet door alle browsers ondersteund.
ActiveX-componenten kunnen ook meer functionaliteiten uitvoeren dan VBscript of Javascript, zoals manipulatie van het register of van bestanden op de machine van de gebruiker. Vandaar dat ze vaak geweerd worden om beveiligingsredenen.

Bedankt!

Heej!

Bedankt voor het testen :D
ik heb het zelf nog eens goed opgezocht allemaal over activeX.
maar waarschijnlijk ligt het dan gewoon aan de browser instellingen dat Active X gefilterd word en dus niet eens de kans krijgt.

Bedankt voor jullie hulp:D ik ga wel even in de instellingen van mijn browser duiken:P

Met vriendelijke Groet,

Wim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan