• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

iemand my de tip gegeven clickyes te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gatos

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Is er iemand die al hetzelfde probleem opgelost?
Ik wil met excel2000 een macro draaien die iedere dag een grafiek moet mailen. Nu begint outlook te mekkeren dat een programma mail wil sturen. Ik weet dat dit komt door de security van outlook.

Is er iemand die dit ook heeft gehad? Ik denk eraan om maar weer naar een oude outlook overtegaan.
Ook heeft iemand my de tip gegeven clickyes te gebruiken. Gezien ik binnen een bedrijf zit lijkt me dit niet echt secure dit progje clickt overal yes op.

Zijn er andere oplossingen? 2) Ook krijg ik het nog niet voormekaar om het workbook naar twee email adressen te sturen?

heeft iemand een tip ?

ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=("steffan@debank.tv")
Subject = "Here is BOOK1.XLS"
Message = "Here is the workbook. What do you think?"

Voor de tweede vraag heb ik nu al een oplossing:
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=(array("steffan@debank.tv", "tweede@adres.nl", "derde@adres.nl"))

Voor dat probleem van de melding die je krijgt van outlook heb ik de volgende vragen:
Welke outlook versie heb je (die van het office of de outlook express)?
Heb je al eens gekeken naar de opties in het mailpakket (meestal extra->opties)?
Welk e-mailprogramma staat er op die pc als standaard?

PS in de macro staat activeworkbook kun je hier niet beter thisworkbook van maken? Dan weet je namelijk zeker dat het werkboek waarin de macro staat wordt gestuurd en anders wordt het actieve werkbook gestuurd.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Voor de tweede vraag heb ik nu al een oplossing:
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=(array("steffan@debank.tv", "tweede@adres.nl", "derde@adres.nl"))

Voor dat probleem van de melding die je krijgt van outlook heb ik de volgende vragen:
Welke outlook versie heb je (die van het office of de outlook express)?
Heb je al eens gekeken naar de opties in het mailpakket (meestal extra->opties)?
Welk e-mailprogramma staat er op die pc als standaard?

PS in de macro staat activeworkbook kun je hier niet beter thisworkbook van maken? Dan weet je namelijk zeker dat het werkboek waarin de macro staat wordt gestuurd en anders wordt het actieve werkbook gestuurd.

De groeten,
Mark

Dankjewel!! Ik gebruik outlook2000 en niet outlook express.
En outlook komt dan met een program wants to send email on your behalf. En daar blijft hij dan op hangen.

Ik weet niet hoe groot het bestand is en hoe gevoelig de gegevens zijn maar misschien zou je het complete bestand (Met bv een paar nepgegevens) hier neer kunnen zetten aangezien ik de fout hier niet kan reproduceren.

Denk eraan dat het bestandje wat je hier neer zet maar max 100 kb mag zijn (als dit te weinig is moet je dus of het excelbestand gaan strippen (bijvoorbeeld alleen de macrocode)).

O ja nog een paar vraagen:
Staat Outlook ingesteld als zijnde zakelijke ingesteld:
- Extra->opties
- Tabblad "E-mail services"
- Knop "E-mail ondersteuning opnieuw installeren"

Zou je de preciese melding (afbeelding maken doe je door ALT + PRINTSCREEN in te drukken en dan in paint te plakken) die outlook geeft ook hier willen zetten.

De groeten,
Mark

De groeten,
Mark

zie de blijlage:

Geplaatst door TheM
Ik weet niet hoe groot het bestand is en hoe gevoelig de gegevens zijn maar misschien zou je het complete bestand (Met bv een paar nepgegevens) hier neer kunnen zetten aangezien ik de fout hier niet kan reproduceren.

Denk eraan dat het bestandje wat je hier neer zet maar max 100 kb mag zijn (als dit te weinig is moet je dus of het excelbestand gaan strippen (bijvoorbeeld alleen de macrocode)).

O ja nog een paar vraagen:
Staat Outlook ingesteld als zijnde zakelijke ingesteld:
- Extra->opties

Zou je de preciese melding (afbeelding maken doe je door ALT + PRINTSCREEN in te drukken en dan in paint te plakken) die outlook geeft ook hier willen zetten.

De groeten,
Mark

De groeten,
Mark

Bijlagen

- Extra->opties

Ik heb een engelse versie maar asl ik naar tools --> options ga heb ik geen tabblad met email services

Ik heb een tabblad Preferences, Mail Setup, Mail Format,
Spelling, Security, Other, delegates.

En ik zit achter een exchange server. ( weet niet of dit ertoe doet maar goed beter teveel info dan te weinig)

Waarom niet dan? De beheerder in het bedrijf zal die aanpassingen moet maken. Hier nog wat leesvoer.

E-mailprobleem:
http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm#sheets

For mailing to more people use this line.
ActiveWorkbook.SendMail Array("ron@debruin.nl", "jelle@debruin.nl"), _

"This is the Subject line"

Groetjes,
Bennie

Misschien nog een oplossing ga in outlook eens naar:
Extra->macro's->beveiliging
En kijk eens als dit op hoog staat of op gemiddeld.

Staat dit op hoog dan is dit hoogstwaarschijnlijk het probleem ik raad je dan aan als te maken hebt met een systeembeheerder deze om advies te vragen. Als ik het goed heb zijn er dan twee oplossingen 1 beveiliging lager zetten 2 een digitale handtekening maken.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Misschien nog een oplossing ga in outlook eens naar:
Extra->macro's->beveiliging
En kijk eens als dit op hoog staat of op gemiddeld.

Staat dit op hoog dan is dit hoogstwaarschijnlijk het probleem ik raad je dan aan als te maken hebt met een systeembeheerder deze om advies te vragen. Als ik het goed heb zijn er dan twee oplossingen 1 beveiliging lager zetten 2 een digitale handtekening maken.

De groeten,
Mark

Hartelijk dank maar helaas de macro wordt gewoon gerunt dat is niet het probleem( macro security staat op low) Maar zo gauw als excel gaat babbellen met outlook krijg ik de melding an other program wants to send email on your behalf. En dan moet er dus op ja geklikt worden.

Om het allemaal wat duidelijker te maken het bestandje erbij gedaan. (wel hernoemen naar xls)
Ik werk met excel 2000 en outlook 2000

In de sheet zit een screendump van de error.

Bijlagen

Ik vind een hoop documnetatie erover maar geen oplossing HELP
Hieronder weer wat documentatie:

Simple MAPI Design Changes
When Outlook is installed on a computer as the default Simple MAPI client, Outlook processes requests that are made by using Simple MAPI calls. Therefore, when you install the Outlook E-mail Security Update, changes are made to the way that Simple MAPI calls are handled. By default, if you use many Simple MAPI functions you receive a warning message that says a program is trying to either access recipient information or send mail on your behalf.

The following list describes how Outlook responds to Simple MAPI calls.

Simple MAPI call Behavior if handled by Outlook
----------------------------------------------------------------
MAPIAddress OK
MAPIDeleteMail OK
MAPIDetails OK
MAPIFindNext OK
MAPIFreeBuffer OK
MAPILogoff OK
MAPILogon OK
MAPIReadMail Prompt
MAPIResolveName Prompt
MAPISaveMail OK
MAPISendDocuments OK
MAPISendMail OK with the MAPI_DIALOG argument, otherwise prompt

For more information about the Simple MAPI calls, see the following article on the Microsoft Web site:
http://msdn.microsoft.com/library/d...ry/psdk/mapi/_mapi1book_about_simple_mapi.htm

Wat is de datum van je laatste Security Update? Ik las nl. ergens dat dit is gekomen door de Security Update van Juni 2001. Het zou verholpen moeten zijn met deze security update.

Niet opgelost

Jammer genoeg is dit topic niet opgelost. Ik ben er zo lang mee bezig geweest dat ik maar een workaround heb toegepast " kan er ook niet mee bezig blijven"

Wat ik heb gedaan is zoals ik al eerder in het topic had verteld weer terug naar het stenen tijdperk en Outlook 98 geinstalled die heeft er nog geen problemen mee als een ander programma een mail wil sturen.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je je eigfen security niet eens meer echt mag regelen maar dat die microschoften dat uitmaken voor mij. Helaas is het nu even niet andersa en mijn macro`s werken en daar ging het mij toch eigenlijk om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan