iemand van de providor bannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Hallo, ik heb laatste tijd last, van iemand die leuke plaatjes stuurt, maar daar zitten virrussen in, maar zijn email is r.xxxx@planet.nl maar weet iemand waar ik een email kan sturen naar kpn, of planet.nl of wat. In iedergeval wat mote ik doen met deze gast?

emailadres weggehaald, wellicht is de eigenaar daarvan totaal onschuldig. Een virus kan hiervan de oorzaak zijn en die hoeft dan niet op de pc van die persoon te zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou eens kunnen proberen die persoon zelf een mailtje te sturen. Er kunnen twee dingen zijn:

Of hij heeft het niet in de gaten, of iemand gebruikt zijn adres als replyadres, dus komen de mailtjes er niet eens vandaan.

Je zou evt. een mailtje naar abuse@planet.nl kunnen sturen.

edit-- @kwark: :P

Laatst bewerkt:
abuse@planet.nl met de omschrijving van het probleem. Ik zou ook even meneer/mevrouw xxxxx informeren.

edit -- was Sarvo me nét even voor :D

hoi,

En als die man/vrouw niet erop reageerd kun je hem/haar altijd nog blokken via outlook.

dude90

Geplaatst door game-master
Hallo, ik heb laatste tijd last, van iemand die leuke plaatjes stuurt, maar daar zitten virrussen in, maar zijn email is *****@planet.nl maar weet iemand waar ik een email kan sturen naar kpn, of planet.nl of wat. In iedergeval wat mote ik doen met deze gast?
Zolang je niet zeker weet wie de mailtjes stuurt lijkt het me wel zo netjes het e-mail-adres weg te halen.

Als je een abuse stuurt stuur dan wel even de source van het mailtje mee inclusief headers (in outlook eigenschappen van mailtje > details volgens mij)

Anders kunnen ze nog niet zien van welk ip adres het verstuurd wordt... het is immers zelfs mogelijk dat het niet eens van een planet abonnee komt...

Geplaatst door Wim1960
Zolang je niet zeker weet wie de mailtjes stuurt lijkt het me wel zo netjes het e-mail-adres weg te halen.

Dat is wel zo, maar ik heb verschillende keren al die xxxxx een email gestuurt zonder dat ik antwoord kreeg, dus vindt ik dat deze naam wel bekend mag worden, ivm anderen die ook mail van deze naam krijgen.
PS ben huisgenoot van GameMaster.

gr. Frank

Geplaatst door Frankflyer
Dat is wel zo, maar ik heb verschillende keren al die xxxxx een email gestuurt zonder dat ik antwoord kreeg, dus vind ik dat deze naam wel bekend mag worden, ivm anderen die ook mail van deze naam krijgen.
PS ben huisgenoot van GameMaster.
gr. Frank

Naam heb ik wel weggehaald, zie tekst 1ste bericht. Wel eens aan gedacht dat genoemd persoon op vakantie kan zijn o.i.d.? Namen noemen doe je op deze manier niet in het openbaar.

Zoals anderen al gezegd hebben neem eens een kijkje in de headers (in Outlook: mailtje openen->beeld->opties).

Kopieer die headers ook eens naar deze forum. Dan kan er even naar gekeken worden of dat mailtje wel echt van een planet gebruiker komt.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan