Iemand veel verstand van outlook express??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Ik ben benieuwd of iemand DIT weet......2 vragen!
1)Ik heb een nieuwe PC geinstalleerd. ME erop gezet en versie 5.5 van IE
en Outlook Express.
Bij mijn vorige PC had ik versie 6 maar die heb ik liever niet terug.
Anyway, ik had al mijn outlook mappen met mails die ik wilde bewaren op schijf gezet om ze weer terug te kunnen zetten in C:/windows/application Data/Identities/enz.... In outlook express dus.
Nu zie ik de .dbs mappen wel gewoon staan in de goede directory op de schijf, hij geeft ze echter NIET weer in outlook express. Komt dat omdat het verschillende versies van Outlook zijn???? Weet iemand hoe ik ze zichtbaar kan maken in outlook?
2)Heb daarna met mijn stomme kop alle mappen nog een keer overschreven
met de versies die op schijf stonden van de vorige pc. (Dus ook het log bestand enzo, alles wat in de directory van outlook staat bij mappen in/uit/verzonden/verwijderde enz....)
Met als gevolg dat ik nu gewoon mijn verwijderde items map niet meer kan
leegmaken. Na de vraag "Weet u zeker dat u deze items voorgoed wilt verwijderen?" met JA beantwoord te hebben, blijven de items gewoon staan!
Wie, oh wie weet het antwoord op deze lastige vragen???

Okay, ik zal het proberen maar mijn tweede vraag?
Ik kan niets meer met outlook doen omdat ik de mappen heb overschreven met de
versies die ik op schijf had. Kun je ook alleen outlook verwijderen en opnieuw installeren?

ik zou gewoon alle bestanden met de extensie *.dbx verplaatsen. Als je nu outlook express opnieuw opstart maakt hij nieuwe (lege) aan. Importeer vervolgens je eigen mails via bestand > importeren !

succes

en anders maak je een nieuwe identity aan en importeer je de berichten daar.

Zoek alle *dbx bestanden op. Kopieer deze op een floppy of ergens anders.
Verwijder uit je software lijst Outlook Express. Ga daarna deze opnieuw instaleren.
Maak in de “nieuwe/schone” Outlook Express de nodige mapjes. Gebruik de namen die je daarvoor gebruikte.
Start PC opnieuw op. Als je nu kijkt bij Appl. Data dan heb je daar als *dbx alle mapjes.
Deze zijn nog leeg.
Nu ga maar de bewaarde/vorige *dbx bestanden kopiëren naar Appl.Data.
Je krijgt de vraag als je de bestaande *dbx wil vervangen. Klik ja.
Doe dit met alle bewaarde *dbx bestanden.
Start PC opnieuw op. Nu moeten de mapjes je oude berichten bevatten.
falco

Geplaatst door vaat
ik zou gewoon alle bestanden met de extensie *.dbx verplaatsen. Als je nu outlook express opnieuw opstart maakt hij nieuwe (lege) aan. Importeer vervolgens je eigen mails via bestand > importeren !

succes

Is dat zo??
Als ik gewoon de bestanden verplaats en opnieuw start, maakt ie nieuwe
lege mapjes aan?
Dat lijkt me dan de meest eenvoudige oplossossing!

Ja, je krijgt nieuwe *dbx bestanden maar dan zijn je mapjes leeg.
Daarom ook: zet eerst de bestande *dbx even ergens anders. Dan kan je deze later terug zetten (als je e-mails, etc wil bewaren).

Ik ben enorm blij met dit forum. Ook dit is weer gelukt.
Nog 1 ding:
Als ik outlook express opstart krijg ik telkens de melding dat ik niet meer verbonden ben en moet ik öpnieuw"aanklikken. Ik zit op de kabel dus !
Hoe kom ik daar van af?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan