Iemand verstand van firewall's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt !

zie ook de andere posting en dan met name het bericht van Huijb net boven mijn laatste posting. :D :D :D :D :D

Pasja volgens mij is het wel zo dat de firewall van Windows XP alleen maar inkomend verkeer tegenhoud en geen uitgaand verkeer checkt.

ik zou 't niet weten want, zoals ik al schreef, ik heb geen verstand van Fw's. Ik heb echter het gevoel dat ik per uur aan het "bijleren" ben. Zonder dat ik gehinderd word door al te veel kennis, ben ik geneigd om te zeggen dat ALS dat zo is, er dan toch mogelijk niets aan de hand is ? Als het inkomend onheil vreselijk goed wordt "afgevangen" zal er uitgaand toch in principe niets mis kunnen gaan.............?

'k heb geen verstand van firewalls. Echter wil wel graag zelf de controle houden over programma's die verbinding maken met het internet... Voor de zekerheid...

Je kunt bv in ZoneAlarm aangeven of sites contact mogen maken ( program control). Die firewall van winXP wordt als tamelijk gammel beschouwd. Doe met zonealarm maar eens een poortscan, dan kun je zien hoeveel poorten er nog open blijven. Geen een, bij voorkeur. Poortscan kun je bv hier laten doen: http://www.surfopsafe.nl/scans/?catid=1

grtz

Okee, Pasja, ik heb 't allemaal goed doorgelezen en het frappeert mij zeer. Blijkbaar zegt en chrijft een ieder maar dat de fw van xp brak is zonder het te testen. Ik laat mijn zonealarm staan omdat ik er zo aan gewend ben maar het zet me wel aan het denken. Zoveel veiligheid ingebouwd...is dat allemaal wel nodig? Bedankt dat je me daar ff op wees.

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan