Iemand verstand van Terminals?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wobbes2

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2013
Hallo,

Het gaat om een HP t5550 Terminal.
Als wij op het werk komen en starten onze terminal, 30% van de gevallen moet we hem daarna opnieuw opstarten omdat hij bij de eerste opstart geen IP heeft gekregen dus niet kunnen aanmelden op het Domain.

Het is geen ernstig probleem want een terminal herstart in 20 seconden.
Maar dacht misschien weet er iemand hier iets over.

ja, alleen aangezien het op uw werk is kunt u het daar beter melden bij de service desk.
Wij kunnen wel helpen maar u kunt waarschijnlijk niets aanpassen. Het zal gewoon een vertraging zijn.

Ik zou verwachten dat er op dat moment een link-probleem is met de switch waar die t5550's op zijn aangesloten.
Als dat managed switches zijn, zou ik dus in de switch kijken naar de (fout-)meldingen op de poorten waar die 'probleem'-t5550's op aangesloten zijn.
Kijk ook of de poort-instellingen (100mbit/1000mbit/full duplex/half duplex/flow control (ja/nee)) op die 'probleem'-poorten anders zijn dat op poorten waar nooit iets mis mee is.

Tijs.

@dnties
Ik zie geen errors op de poorten van de Terminals.
Speed, Duplex en PoE staan allemaal op Automatisch.

Ben namelijk de stagaire die dacht laat ik dat eens op een forum vragen, ben wel bevoegd om overal bij te komen.

a. Kijk na of de DHCP pool wel groot genoeg is (houd ook rekening met BYOD apparaten, zoals smartphones, iPads etc.)
Kijk ook na of de lease-tijd wellicht niet te hoog staat. (Wij houden hier een lease-tijd van 1 dag (=24 uur) aan.)
b. Er is ook een gerede kans dat er een 'rogue' (zeg maar 'illegale') dhcp-server zich op het netwerk bevindt. Vraag je dat eens af en kijk verder eens in de thin client welke dhcp-server die heeft gevonden/gecontacteerd op het moment dat geen geldige/nuttige dhcp lease is uitgereikt.

Tijs.

Bedankt voor de snelle reacties!!
Ik ga hiermee aan de slag, ben nu vrij, volgende week dinsdag ga ik ermee verder.
Dinsdag zal ik reageren of het gelukt is.

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan