Iets anders dan microsoft...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Hallo,

Ik onderhoud al jaren websites met frontpage. Was een relatief éénvoudig programma om mee te beginnen. Maar ik wil iets anders dan frontpage, omdat die niet compatibel is met andere browsers dan IE. Dreamweaver en dergelijke zijn nog iets te moeilijk, en eigenlijk ben ik op zoek naar een wysiwyg (zoals frontpage) die met web-folders overweg kan (en eventueel met PHP).

Diederik

Ik kan zou je echt kunnen aanraden om met Dreamweaver te gaan werken omdat het een
wereldprogramma het is even wennen maar dat ia snel gebeurt

Ik ben het met KaWouter eens.
Dreamweaver heeft in zijn programma zelf én op zijn website goede tutorials; je vindt ze trouwens tig op 't net.
Het loont de moeite om op je gemak er mee te leren werken, 't is zeer compleet. Als je de studio 'vindt' heb je meteen alles wat je maar nodig hebt.
Ikzelf ben er nog steeds mee aan 't leren. Het is wat wennen aan de interface, maar goeie boel.

Ik zou ook voor Dreamweaver gaan, dit is na frontpage ook wel erg simpel hoor, het werkt wel iets anders maar niet veel :)

Re: Editor

Geplaatst door joanne

Hoi Peter,
Je had tijdje terug Notetab genoemd, die ik heb gedownload, maar vind je DHE editor beter?
Die style sheets vind ik zelf ook wel interessant, merk dat je er in feite toch niet om heen kunt.

Groet,
J.

DHE editor heb ik niet uitgeprobeerd.

Wel deze:
http://hapedit.free.fr/hapedit.php
Screenshots:
http://hapedit.free.fr/screens.php
heeft ook ondersteuning voor PHP, maar
deze editor is beperkt, en heeft geen Wordwrap.
Zodoende heb je geen overzicht over je code.
Gooi hem weer van mijn comp af.

NoteTab heeft onderin beeld de diverse tabbladen voor de opties, ook CSS.
Bovendien kun je net zoveel clips zelf maken als je wilt, en met één muisklik oproepen.
Zo een clip kun je dus ook maken voor je basis css, of tabellen of pagina kop.

En je ziet gewoon de code te voorschijn springen met één muisklik, en hoeft aleen de opties in te vullen.

:cool:

Met dreamweaver werken is misschien niet zo moeilijk (ik begin jullie te geloven), maar het converteren van frontpage naar dreamweaver zal wel niet vanzelf lukken vrees ik... Moet ik nu volledig opnieuw beginnen?

Geplaatst door DiederikvH
Met dreamweaver werken is misschien niet zo moeilijk (ik begin jullie te geloven), maar het converteren van frontpage naar dreamweaver zal wel niet vanzelf lukken vrees ik... Moet ik nu volledig opnieuw beginnen?

Nee, en ja.

Nee:
je content, of beter gezegd iedere html file kun je inladen in notetab www.notetab.com
dan kies je Strip HTML
Nu heb je alleen je tekst, en eventueel de linken kun je ook behouden.
Nu heb je text files.

Ja:
je maakt een nieuwe layout met DW
Is deze goed, dan heb je dus een pagina welke je als template gebruikt. (Dus met kop, linken en plekje voor je content)
Geef deze ook de naam templ.html
Deze laadt je nu iedere keer in, nu kopieer je je text file hierin = je content. Copy&Past
Opmaak van de tekst indien nodig, al dan niet opgemaakt met tabellen of div tags, indien je met style wenst te werken.
Opslaan onder de goede naam.

Wederom templ.html inladen voor je volgende pagina.
Let op:
maak er een gewoonte van om direct na openen templ.html deze onder de juiste naam reeds op te slaan.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan