iets automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Beste
Hoe zou ik het volgende het beste kunnen aanpakken? Wij maken altijd een vakantieplanning van de medwerkers in excel. Zetten de namen aan de linkerkant de weken en dagen aan de bovenkant. Een medewerker levert vervolgens zijn vakantie briefje in en ik streep dit vervolgens aan op dat overzicht. Nu wil ik dit proces gaan atomatiseren. Ik denk aan een keuze veld waar ik de medwerker selecteer en vervolgens een invoerveld waar ik het tijdvak van zijn vakantie kan aangeven, wat vervolgens weer op een overzicht zwart gearceerd wordt. Ik heb in een grijs verleden wel boeken gelezen over programmeren met excel, kan wel wat, maar ik denk toch dat ik op dit gebied een newbee ben. ik ben wel bereid een hoop te leren. Wie o wie kan mij helpen? Euhh, het uiteindelijke doel is een planning per week van alle beschikbare medewerkers en hun standaard tijden. Dit leek mij de juiste weg om te beginnen. Ik heb gelezen dat ik het beter met access kan doen, heeft iemand misschien een voorbeeld of een zetje in de goede richting. Alvast bedankt.

in excel kan je het beste macro's opnemen. Met deze macro's kan je namelijk precies de stappen doen die je wilt. Werk vervolgens met knoppen(waar een macro aan vast zit) in je werkbalk.

Kijk access is veel beter, maar even complexer om zo even uit te leggen. Om onnodig tijd te verliezen(vakantie staat voor de deur), zou ik het in excel doen, en in september een boek over access gaan lezen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan