Iets goedkoper dan Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
118
Tot nu toe werk ik met een oude versie van Dreamweaver, gekregen vanuit een cursus, onder XP.
Helaas werkt die niet op mijn nieuwe pc met Vista. Een legitieme versie van Dreamweaver vind ik veel te duur voor amateurgebruik.
Kent iemand een met Dreamweaver vergelijkbaar programma met een amateursprijs?

Is het misschien eenvoudig mogelijk een HTML site om te zetten naar PHP? Zo ja, met welke software kan ik dan eenn PHP site uitbouwen en bijhouden? Mij is verteld dat PHP momenteel beter is dan HTML. Maar HTML ben ik gewend.
 
Laatst bewerkt:
Php

Bedankt. Maar mijn probleem is dat ik bij alle zoeken op "PHP" alleen maar moeilijke lijsten code te zien krijg. Het voordeel van Dreamweaver is dat die code op de achtergrond wordt gegenereerd en ik daar alleen kijk als ik iets speciaals wil of iets niet goed gaat.
Ik ben zeker niet van plan alle code te gaan typen. Teksten schrijf ik en foto's plaats ik in de design stand.
En hoe zet ik de bestaande pagina's om of is dat niet nodig?
Verder laat Internet niet toe de php-designer 2007 te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Nu bij mij werken die wel op mijn Vista ik heb hier zelfs nog Macromedia dreamweaver 8 op draaien en dat werkt perfect.
 
PHP is een programmeer-taal
HTML is een opmaak-taal

Wezenlijk verschil, met PHP kun je HTML weer laten geven.
PHP zorgt voor de logica, HTML voor de output.

Daarnaast is PHP niet iets dat je kan slepen en het werkt.
Je moet goed nadenken over hoe je code moet gaan werken en rekening houden met beveiliging.

Als je nu websites maakt door middel van knopjes aan te klikken en het verschijnt dan zou ik daar gauw vanaf stappen.

Wil je fatsoenlijk met PHP gaan werken dan moet je ten eerste weten hoe je moet programmeren in PHP en daarnaast zul je de HTML-code zelf moeten gaan schrijven.
 
Als je nvu wilt gebruiken, neem dan Kompozer.
nvu is dood, wordt al jaren niet meer ontwikkeld. Kompozer is de voortzetting ervan. Het is exact hetzelfde programma met alleen om juridische redenen een andere naam. Kompozer wordt nog wel ontwikkeld.
Links voor Kompozer (om m'n vingers te sparen):
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-wysiwyg

Aan bijvoorbeeld het forum kun je zien dat het inderdaad exact hetzelfde programma is. Het zou fijn zijn als er niet meer verwezen werd naar nvu, maar alleen nog naar Kompozer. nvu heeft 'n aantal bugs die het werken ermee af en toe tot 'n vorm van masochisme maken. Deze zijn er voor 'n groot deel uitgehaald in Kompozer.
 
Laatst bewerkt:
Dreamweaver of PHP

In eerste plaats bedankt voor jullie meedenken.
Maar bekijk eerst eens mijn huidige website http://www.h-a-web.nl. Is een dergelijke site de moeite waard om een voor mij nieuwe studie PHP te beginnen en voortaan al die coderegels zelf in te typen?
Tha Devil schrijft: "Als je nu websites maakt door middel van knopjes aan te klikken en het verschijnt dan zou ik daar gauw vanaf stappen."
Mijn vraag is dan: waarom? Ik vertel graag over mijn aquarium, maar als ik naast de tekst ook nog allerlei codes zelf moet gaan typen is de lol er gauw af. Als mijn pc mij goed verstond zou ik helemaal van het toetsenbord af willen. (hoewel, @#$%&& hoeft ie nou weer niet op te nemen).

Ik ben ooit begonnen met Frontpage maar daar zaten inderdaad teveel eigenwijsheden van Microsoft in. Is dat nog zo?

Blijft ook nog de vraag staan of bestaande HTML kan worden omgezet naar PHP of is dat een fout begrip van mijn kant?

Hans
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet echt helpen, vrees ik, maar ik heb wel 'n aantal antwoorden.

FrontPage is nog net zo. Dat wordt namelijk al jaren niet meer ontwikkeld door Microsoft en inmiddels ook door Microsoft zelf al jaren afgeraden. De opvolger is Microsoft Expression Web, waarvan de goedkoopste versie 'n tijdje geleden 299 dollar was (weet 't niet in euro). Die werkt wel in álle browsers, schijnt het, en niet alleen in Internet Explorer.

Of 'n programma als Kompozer, of welk soortgelijk programma dan ook, goed met 'n bestaande site overweg kan, weet ik eigenlijk niet. Ik neem aan van wel, maar ik heb het zelf nooit uitgebreid gebruikt.
Kompozer is volgens veel mensen redelijk te vergelijken met FrontPage, behalve dat het code maakt die in principe in álle browsers goed moet werken. Er zijn nog veel meer gratis programma's (wysiwyg-editors, What You See Is What You Get), maar ik heb daar geen ervaring mee.

Jouw site is gemaakt met tables voor de lay-out. Dat is 'n verouderde manier met allerlei nadelen. Ik weet ook niet in hoeverre 'n bepaalde wysiwyg-editor daarmee overweg kan. Mogelijk kan iemand anders je dat vertellen over 'n bepaalde editor.

Het beste is inderdaad om alles met de hand te doen. Zelfs de beste wysiwyg-editor haalt 't niet bij 'n met de hand gemaakte site. Maar je kunt je natuurlijk wel afvragen of 't de moeite is alles te leren als je maar één site wilt maken. Tenzij je het coderen zelf hartstikke leuk vindt. Voordat je met de hand 'n echt goede site kunt maken, ben je wel 'n tijdje verder.

php en html: je kunt niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Het zijn twee verschillende talen.
Als het goed is wordt de html gebruikt voor de INHOUD van de site, zeg maar de tekst en de belangrijke afbeeldingen.
Dan wordt css gebruikt (bij jou styles.css) gebruikt om aan te geven WAAR alles komt te staan, dus de lay-out. Maar bij jou zit dat vrijwel volledig binnen de html. Ook dat is tamelijk verouderd. Mogelijk weet iemand anders hoe welke editor daarmee omgaat.
Met php kun je dingen doen als 'n bewegende klok op je site zetten, of mensen laten reageren in de vorm van 'n in te vullen reactie-formulier, enz. Je kunt er zeg maar je site mee opleuken. Maar als je dat soort dingen niet wilt doen, heeft het geen enkele zin om php te gaan leren.
Daarnaast is er nog een tweede gebruik van php: als je op elke pagina van je site iets herhaalt, zoals bijvoorbeeld een ingewikkeld menu, dan kun je dat in een apart bestandje zetten. Met behulp van php (er zijn ook nog andere methoden trouwens) kun je dat menu dan invoegen in elke pagina. Als 't menu dan verandert, hoef je die verandering maar op één plek aan te brengen: in dat aparte bestandje. Maar zoiets zie ik bij jou niet.
Dus php heeft zo te zien voor jou geen enkel voordeel.

Misschien nog 'n mogelijkheid: veel hosters stellen zelf 'n gratis programma om 'n site mee te maken ter beschikking. Dat zijn meestal programma's die redelijk simpel werken en code maken die voor alle browsers werkt, omdat die hosters natuurlijk geen zin hebben om 347 vragen per dag te beantwoorden. Mogelijk heeft de hoster waar jouw site staat ook zoiets?

Nog even twee losse dingen die me opvielen: de afbeelding van de papegaai en vooral die van de modelspoorbaan zijn heel groot. Zeker die van de modelspoorbaan (1.3 MB) kun je veel beter verkleinen, Dan is hij nog maar hooguit 50 KB groot, en de kwaliteit blijft hetzelfde op het scherm.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan