iets ophogen met for lus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Ik heb onderstaande regel code:

template = template.replace("id=\"id_3\" type=\"radio\" name=\"v1\" value=\"1\"","id=\"id_3\" type=\"radio\" name=\"v1\" value=\"1\" checked=\"checked\"");

Bij de template replace wil ik met een for lus dit dan 10x doen, en dan moet telkens \"id_3\" , 1 opgehoogd worden. Ik heb al vanalles geprobeerd om \"id_3\" 1 op te hogen maar het lukt me telkens niet, zoals bijv. \"id_"+getal+\" maar ik doe telkens iets fout. Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf eens iets soortgelijks gedaan (maar dan met getElementById), dat heb zo gedaan (aangepast aan jouw code). Ik heb het niet getest, maar dit zou moeten werken.

Code:
var j = 3;
for(i=0;i<10;i++)
{
   var id = "id_" + (j+i);
   template = template.replace("id="+id+" type=\"radio\" name=\"v1\" value=\"1\"","id="+id+" type=\"radio\" name=\"v1\" value=\"1\" checked=\"checked\"");
}

Laatst bewerkt:
Java of JavaScript? Bij het laatste staat deze in de verkeerde sectie en zal ik hem verplaatsen.

Ik heb zelf eens iets soortgelijks gedaan (maar dan met getElementById), dat heb zo gedaan (aangepast aan jouw code). Ik heb het niet getest, maar dit zou moeten werken.

Code:
var j = 3;
for(i=0;i<10;i++)
{
   var id = "id_" + (j+i);
   template = template.replace("id="+id+" type=\"radio\" name=\"v1\" value=\"1\"","id="+id+" type=\"radio\" name=\"v1\" value=\"1\" checked=\"checked\"");
}

Hartstikke bedankt, na wat kleine wijzigingen werkt dit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan