''iets programmeren op de printerpoort''

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneclarisse

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Berichten
9
beste mensen,

ik zit met een vraagstuk waarbij jullie mij misschien kunnen helpen. doe voor school onderzoek naar een elektronisch weegsysteem wat je in een bus kan bouwen, nu heeft VDO zo;n systeem (genaamd: Kimax) en heb ik contact met ze opgenomen. er zitten 2 aansluitingen op het apparaatje waar de signalen van de sensoren binnenkomen namelijk :

1 display
2 printerpoort

nu hebben wij niets aan het display omdat we de data willen ''loggen'', we willen dus ''iets'' aansluiten op de printerpoort.

nu is de vraag:

bestaat er een soort regeleenheidje wat je in de bus zou kunnen bouwen en waar je de printerpoort op aan kan sluiten en aan het eind van de dag de data uitlezen?
en is zoiets te programmeren? wat heb je daar voor gegevens voor nodig?

alvast bedankt

gr

rene
 
Rene, even googlen op printerpoort & besturing en je krijgt een hoop info. Bv http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/26/print

Succes

beste mensen,

ik zit met een vraagstuk waarbij jullie mij misschien kunnen helpen. doe voor school onderzoek naar een elektronisch weegsysteem wat je in een bus kan bouwen, nu heeft VDO zo;n systeem (genaamd: Kimax) en heb ik contact met ze opgenomen. er zitten 2 aansluitingen op het apparaatje waar de signalen van de sensoren binnenkomen namelijk :

1 display
2 printerpoort

nu hebben wij niets aan het display omdat we de data willen ''loggen'', we willen dus ''iets'' aansluiten op de printerpoort.

nu is de vraag:

bestaat er een soort regeleenheidje wat je in de bus zou kunnen bouwen en waar je de printerpoort op aan kan sluiten en aan het eind van de dag de data uitlezen?
en is zoiets te programmeren? wat heb je daar voor gegevens voor nodig?

alvast bedankt

gr

rene
 
hallo,

allereerst bedankt voor de reactie, ik heb even geneust op de link die je me gegeven hebt, maar ik moet bekennen dat ik vrijwel niets van programmeren ed af weet.
ik probeer op deze mainer achter te komen of het uberhaubt mogelijk is en wat voor apparatuur ik er bij nodig heb, wanneer ik dit weet zal ik het programmeer werk wel gaan uitbesteden.

gr

rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan