• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Iets toevoegen aan een beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervv19

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
Ik heb een excel document met twee tabbladen erin. Op het eerste (01) tabblad vul ik bepaalde resultaten in. Op het tweede (02) tabblad komt een grafiek te staan van 1 van de resultaten welke op het eerste tabblad. Dit lukt me en is geen probleem.

Het tweede tabblad waar de grafiek op staat is beveiligen zodat hier niks gewijzigd kan worden.

Nu wil ik dat als je op het eerste tabblad, in dit geval een naam toevoeg, deze ook automatisch aan de grafiek wordt toegevoegd.

Nu is mijn vraag, is dit mogelijk en hoe kan ik dit doen?

Ik heb een globaal voorbeeld van hoe het eruit ziet toegevoegd. Hierop is om het makkelijk te houden het tweede tabblad (nog) niet beveiligd.
Bekijk bijlage Werkmap.xlsx

Hoi,
Voldoet volgende niet voor u ?
Bij blad beveiligen Draaitabel en - grafiek gebruiken aanvinken

Zover ik zie wil dat niet werken. Ik heb alleen een fout gemaakt in het voorbeeld, daarom heb ik een nieuwe bijlage toegevoegd.
Op blad 02 staan de gegevens, deze haalt hij met een formule van blad 01.

Bekijk bijlage Werkmap.xlsx

Werkblad toevoegen beveiligen dmv VBA

Hallo,

Ik heb een uitgebreid exceldocument. Anderen mogen dit document inzien, maar niets in wijzigen.

Ik heb inmiddels een beveiliging toegevoegd om een werkblad te verwijderen. Deze heb ik op deze site gevonden en werkt perfect. Onderstaande kan ik niet vinden.

Ik heb nog een wens:

1. Ik wil graag een beveiliging dat geen werkbladen toegevoegd kunnen worden. Dit wil ik graag zo inrichten dat ik dat alleen kan. Ik moet dus de mogelijkheid hebben om die beveiliging op te heffen. Ik werk met een voorblad. Is het mogelijk dat ik daar een knop met wachtwoord krijg die naar de juiste programmeercode verwijst? Of wellicht 2 knoppen met wachtwoord? 1 voor beveiligen, 1 voor opheffen?

Zie bijgaand voorbeeld. Op het werkblad WEERGAVE zou ik graag zien dat ik bovenstaande mogelijkheid krijg.

Bijlagen

Werkmap beveiligen - Structuur en vensters beveiligen.
Dan werkbladen beveiligen zou voldoende moeten zijn voor een summiere beveiliging.

Dag Philiep,

Ja, dit is ongeveer wat ik bedoel :-).

Ik kan echter nog gewoon tabbladen toevoegen als ik de beveiliging heb aangezet. Er zit geen wachtwoord op of niet? Tenminste ik zie dat niet in de programmeercode staan van de beveiliging. Ik klik gewoon op OK. De popup veranders dan niet in "beveiliging uitzetten".

Als dat wel het geval is, wat is dan het wachtwoord? Hoe werkt dit als het wachtwoord TEST is? Ik kan nu namelijk nog gewoon tabbladen toevoegen.

Als ik naar pagina 1 ga, dan blijft de popup in beeld. Ik zou graag zien dat deze op weergave blijft staan. Wellicht als vaste button? Dan hoef ik die pop-up ook niet heen en weer te schuiven.

Zie post #5 om het verhinderen van bijvoegen of verwijderen van werkbladen.

Dag Cobbe,

Dat is inderdaad een oplossing. Echter, ik moet er dan wel aan denken dat ik de beveiliging er weer opzet.

Daarnaast heb ik een beveiliging ingebouwd dmv een programmeercode om te voorkomen dat een tabblad verwijderd wordt. Als ik nu naar tabblad 2 ga dan krijg ik een popup om de beveiligingscode in te voeren die ik via werkmap beveiligen heb ingevoerd. Als ik op annuleren klik, dan krijg ik een foutmelding in VBA met een verwijzing naar de programmeercode:

Private Sub Worksheet_Deactivate()
ActiveWorkbook.Protect
End Sub

Dag Philiep,

Niet direct. Dit gaat over een projectenbestand.

Ik wil dit wellicht ook wel in mijn prognosebestand. Dat wil ik eerst even aankijken of dat handig is.

Hoi Jurgen,
Probeer deze eens
Plaats volgende code in this workbook en probeer nadien een blad toe te voegen
Code:
Option Explicit

Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)

With Application
        .ScreenUpdating = False
        .DisplayAlerts = False

ActiveSheet.Delete

MsgBox "Je kan geen blad toevoegen!", 16

.DisplayAlerts = True
        .ScreenUpdating = True
    End With

End Sub

Hoi Jurgen,
heb je vraag nog eens doorgelezen,
Probeer deze code
Code:
Option Explicit
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
Dim vbMsg As VbMsgBoxResult
Dim strPassword As String
With Application
    .ScreenUpdating = False
    .DisplayAlerts = False

vbMsg = MsgBox("Je moet beheerder zijn om een nieuw blad toe te voegen!" & vbCrLf & "Heb je een paswoord?", vbYesNo)
    If vbMsg = vbYes Then
        strPassword = Application.InputBox("Beheerderspaswoordinvullen", "Paswoord")
        If strPassword <> "abcd" Then
            MsgBox "Paswoord is niet correct.!", vbExclamation
            ActiveSheet.Delete
        End If
    Else
        ActiveSheet.Delete
    End If

.DisplayAlerts = True
    .ScreenUpdating = True
End With

End Sub

Dag Philiep,

Heb je laatste code gebruikt. Deze werkt zoals ik hem graag zie werken. Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan