Iets veranderd in BIOS aan CPU (geclocked/veranderd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoortjuh

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Heej allemaal,

Sinds vandaag start mijn comp niet meer op. Als ik hem aan zet hoor ik de ventilator en de lichtjes aan de voorkant branden wel. Hij reageer helemaal nergens op! Dit alles gebeurde nadat ik "iets" had veranderd (ik dacht dat ik mijn CPU aan het overclocken was) in de bios van 100 naar 150!! DOM DOM DOM!:mad: Ik heb aan de "Current Host Clock" settings geprutst.Dit kan ik opmaken uit de handleiding. Als ik de computer opstart gebeurt er dit:

1. Ik hoor de ventilator, beide lichtjes aan de voorkant branden.

OF

2. Ik hoor de ventilator, beide lichtjes aan de voorkant branden, hij piept aan 1 stuk door, naar 5 min. krijg ik dit scherm:

[smallimg]http://i18.tinypic.com/6g8nko7.jpg[/smallimg]

Ik heb een MSI KT3 Ultra2 (MS-6380E)

Help, ik ben ten einde raad!

Gr Yoran

Laatst bewerkt door een moderator:
kun je dat "iets" dan niet weer terugzetten in je bios?
anders even bios resetten, 10 minuutje biosbatterijtje eruit.

Hoi !

Probeer even een BIOS-reset !

D.w.z. de betreffende jumper even verzetten met de spanning eraf, of je bios-batterij 10 min. verwijderen en dan terugplaatsen.

Enne.... van 100 naar 150 Mhz. is niet echt goed voor je mobo + proc. !

Greetz,

Harry.

Nou ben ik dus nieuw met hardware dus ik heb een vraag, ik heb de comp open geschroefd en ik heb JBAT1 gevonden. Maar wat nu? Moet ik die naar boven drukken? Foto's voor de uitleg:

Dit is volgens mij JBAT1:

4ujrmv5.jpg

Dit is het batterijtje?

66avlts.jpg

Wat moet ik nu doen? JBAT1 schakelaar omhoog zetten? En kan je het batterijtje er zomaar uithalen?

Graag hoor ik van jullie :)

Gr Yoran

Hoi !

Het batterijtje is dat ronde ding, zo groot als 1 €, onder ge geheugenbank !

Greetz,

Harry.

die JBAT is de cmos jumper
even de spanning eraf (dat had je vast al gedaan) en de jumper een paar seconden op verzetten, dan hoeft het batterijtje er niet uit.
je bios is dan al ge-reset

Heb het batterijtje er nu uit gehaald, ik wacht even een uurtje en dan meld ik het wel weer :)

Gr Yoran

Heb het batterijtje er nu uit gehaald, ik wacht even een uurtje en dan meld ik het wel weer :)

Gr Yoran

die JBAT is de cmos jumper
even de spanning eraf (dat had je vast al gedaan) en de jumper een paar seconden op verzetten, dan hoeft het batterijtje er niet uit.
je bios is dan al ge-reset

Parels voor de zwijnen...........:rolleyes:

Jbat1 jumper zit onder de sfan1 aansluiting, even omzetten met de spanning eraf is voldoende, en een uur is sowieso overdreven.

Tnx, loopt weer als een tierelier! :)

Batterijtje er uit halen is voldoende! :D

Heel hartelijk bdankt!

Mvg Yoran

Hoi !
Oke dan !

Enne...zet je de vraag even op "opgelost " ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan