• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

iets zoeken en plaatsen vanuit een ander xls bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

peng

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
41
ik probeer nu al 4 dagen uit te zoeken hoe je vanuit een ander excel bestand, in je huidige excel bestand iets kan toevoegen

voorbeeld.

in het eerste excel bestand moet een nummer komen te staan, als je dat nummer intoetst wil ik dat hij automatisch de rest bijvult dat bij dat nummer hoort.
Maar dit staat natuurlijk in een ander excel bestand.
 
Zonde van je tijd.
Automatisch kan dat alleen met behulp van VBA, maar ook dat zie ik niet 1-2-3 zitten.

Heb je twee voorbeeldbestanden zodat we kunnen testen? Want het kan best zijn dat we je verkeerd begrijpen.

Richard
 
Als het altijd het zelfde blad betreft kun je ook een blad invoegen met externe gegevens importeren en verder gaan met vertikaal zoeken of een andere formule.

gr Wim
 
ik heb even de 2 bestanden bijgevoegd.

wat ik precies wil is dat in het voorstel bestand. als ik bij het artikel nummer het desbetreffende nummer invoer, dat er bij artikel naam het bijhorende artikelnaam krijg te zien, en bij p.stuk de inkoopprijs.
 

Bijlagen

  • peng.zip
    57,5 KB · Weergaven: 27
Met VBA

Beste,

In kolom G "artikelnummer" als je deze vult met een artikel wat voorkomt in voorbeeld dan zal er de omschrijving bij gezet worden.
Ook in kolom N "Inkoop" zal de inkoopprijs neergezet worden.

Beide bestanden moeten open zijn, en de namen niet veranderen mits je ze mee veranderd in de VBA code

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
If Target.Column = 7 Then
Target.Offset(, 1).Value = ""
Target.Offset(, 1).Value = Workbooks("Voorbeeld.xls").Sheets("Export Artikelstamm für Fachhan").Columns(2).Find(Target.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 5).Value
End If
If Target.Column = 7 Then
Target.Offset(, 7).Value = ""
Target.Offset(, 7).Value = Workbooks("Voorbeeld.xls").Sheets("Export Artikelstamm für Fachhan").Columns(2).Find(Target.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 17).Value
End If
End Sub

Code staat in je worksheet

Groet HWV
 

Bijlagen

  • Peng.rar
    30,9 KB · Weergaven: 20
bedankt hwv het werkte perfect.

is het ook mogelijk om dit vanuit een gesloten bestand te doen, en met meerdere bestanden maar in de zelfde formule ?
 
Laatst bewerkt:
Aangepast

Beste Peng,

Hij pak nu de juiste kolom:
Met in dit geval de 8 kan je kolom instellen van waar je de gegevens wilt halen.
Code:
Target.Offset(, 7).Value = Workbooks("Voorbeeld.xls").Sheets("Export Artikelstamm für Fachhan").Columns(2).Find(Target.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, [B][U]8[/U][/B]).Value

Bestanden dienen inderdaad wel open te zijn.

Je kan voorbeeld veranderen in een andere map en je dient dan wel de tabblad naam ook mee te nemen.
Ik hoop dat dit een stukje duidelijkheid heeft geboden.

Groet HWV
 

Bijlagen

  • Peng.rar
    30,9 KB · Weergaven: 24
alweer bedankt HWV.

maar dat ie de verkeerde rij pakte was gewoon scheel van me zelf, ik zag niet dat hij een aantal cellen verborgen had hahaha (nog vroeg he).

maar er is dus geen mogelijk heid om het bestand gewoon gesloten te houden
 
Zo ver ik weet niet

Peng,

Zo ver ik weet niet, dit script heb ik van SNB / Wigi gekregen hier en aangepast naar jou wensen.
Mischien dat andere je hier mee kan helpen, ik wil het eigenlijk zelf ook wel weten of het mogelijk is.

Groet HWV
 
van wat ik heb gelezen op verschillende fora en websites is dat het alleen mogelijk is met office 2003 (of lager) met de filesearch-object functie.

het gene is nu we zijn van plan om voor dit systeem alleen office 2003 te gebruiken, en ik hoopte of iemand me hiermee kon helpen met dit scriptje.

(correct me if im wrong :) )
 
Dit is inderdaad mogelijk met de Pull-functie. Dan hoeft het bestand niet geopend te zijn.
Zie bijlage

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Pull_function.xls
    20 KB · Weergaven: 55
De simpelste manier is om gebruik te maken van een databasequery (menubalk/data/externe gegevens/databasequery).
PS. Peng: kun je je zinnen met hoofdletters beginnen ? en je tekst voor plaatsing nog een keer doorlezen ? (want je vroeg: correct me if I'm wrong)
 
De simpelste manier is om gebruik te maken van een databasequery (menubalk/data/externe gegevens/databasequery).
PS. Peng: kun je je zinnen met hoofdletters beginnen ? en je tekst voor plaatsing nog een keer doorlezen ? (want je vroeg: correct me if I'm wrong)


haha op dat laatste :p

Maar goed, als ik een databasequery wil aanmaken komt er te staan "de gegevensbron bevat geen zichtbare tabellen." hoe kan dit ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan