iexplore.exe neemt veel geheugen in beslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
ik weet niet of dit de goede plek is voor mijn probleem, maar het probleem is als volgt.

Als ik op internet zit dan begint mijn laptop elke keer harder te blazen, dan kijk ik bij processen en dan zie ik dat iexplorer.exe vaak heel veel geheugen in beslag neemt, zonet zat het op 103.494 kb.....

hoe kan dit? en hoe valt dit op te lossenn?
 
Maar wat is het probleem ??
Loopt de boel vast of komen er blauwe schermen ??

Ik draai ook wel eens programma's die veel systeembronnen in beslag nemen, maar dat durf ik hier niet te melden hoe ik zoiets op kan lossen :eek:
 
Bij een Internet Explorer 7 "in ruste" is het geheugengebruik al zo'n 55.000 Kb. Als je naar films of ander zwaar grafich geweld kijkt, kan dat behoorlijk oplopen en ook de koelfan zal dan meer werk gaan verrichten. En dat is dan duidelijk te horen.
 
Dit heb ik anders nog nooit eerder gehad met mijn laptop. en dat iexplorer.exe zo hoog opliep.
 
Mmm...is er dan een bepaald tijdstip aan te wijzen waarna IE(?) zoveel geheugen en processor-activiteit ging "vreten"? Is het suurprogramma van je grafische (nog) goed geinstalleerd? Heb je gekeken of er een update voor is? Is er op een bepaald moment iets belangrijks veranderd in je systeem? Nieuwe hardware geinstalleerd? Zonder duidelijke informatie valt er niet veel over te zeggen.
 
ik vindt het zelf ook maar raar. Nu is het in principe wel normaal ongeveer 48.000 kb.

Heb laptop net opnieuw geinstalleerd en alle updates geinstalleerd. Maar het is af en toe dat hij dit doet. ik zal het even afwachten.

Ook vindt ik dat hij meer lawaai maakt dan sommige andere laptops.....Ik ken wel een paar met een laptop, maar die maken veel minder lawaai.
Het zal die ventilator zegmaar wel zijn die draait, maar als je rustig zit te werken is het soms wel eens irritant. kan het niet echt duidelijker uitleggen
 
Laatst bewerkt:
ik vindt het zelf ook maar raar. Nu is het in principe wel normaal ongeveer 48.000 kb.

Heb laptop net opnieuw geinstalleerd en alle updates geinstalleerd. Maar het is af en toe dat hij dit doet. ik zal het even afwachten.

Ook vindt ik dat hij meer lawaai maakt dan sommige andere laptops.....Ik ken wel een paar met een laptop, maar die maken veel minder lawaai.
Het zal die ventilator zegmaar wel zijn die draait, maar als je rustig zit te werken is het soms wel eens irritant. kan het niet echt duidelijker uitleggen

Er bestaat een virus/adaware dat zich "vermomd" als iexplore.exe wat ook voor problemen kan zorgen en een berg geheugen in beslag neemt. Makkelijk te controleren door de internetbrowsers die open staan af te sluiten en dan te kijken in taakbeheer of er nog een iexplore.exe openstaat. Als dit het geval is heb je een redelijk zware kluif om dit op te lossen., Mocht dit niet het geval zijn, dan is er waarschijnlijk niets ergs aan de hand alhoewel ik het ook wel erg veel vind.
 
al een oplossing gevonden ?

Hoi hoi ik heb hetzelfde probleem als jou...heb je het nu al opgelost ?
Tjeetje het leek wel dat ik als enige dit probleem had , maar gelukkig nog iemand die het had..ik hoop dat je mij kunt vertellen om dit steeds terugkerende probleem op te lossen.Mijn computer lijkt af en toe wel een vliegtuig die op wilt stijgen en dat doet ie gedurende ruim 20 minuten. Hij wordt ook giga onhandelbaar en wilt niets meer doen.
 
Er bestaat een virus/adaware dat zich "vermomd" als iexplore.exe wat ook voor problemen kan zorgen en een berg geheugen in beslag neemt. Makkelijk te controleren door de internetbrowsers die open staan af te sluiten en dan te kijken in taakbeheer of er nog een iexplore.exe openstaat. Als dit het geval is heb je een redelijk zware kluif om dit op te lossen., Mocht dit niet het geval zijn, dan is er waarschijnlijk niets ergs aan de hand alhoewel ik het ook wel erg veel vind.

ik heb geen virus in mijn laptop zitten, dus dit kan het niet zijn. nu is mijn IEXPLORE.exe ook weer 123.996 kb. ik snap niet wat het probleem is, hoe dit kan? ik heb dit nooit eerder gehad.

andere processen zitten rond de 34.000 dat zijn wel beetje de normale getallen.

iemand nog een idee?
 
ik heb geen virus in mijn laptop zitten, dus dit kan het niet zijn. nu is mijn IEXPLORE.exe ook weer 123.996 kb. ik snap niet wat het probleem is, hoe dit kan? ik heb dit nooit eerder gehad.

andere processen zitten rond de 34.000 dat zijn wel beetje de normale getallen.

iemand nog een idee?

Geen virus op de laptop en je komt tot die conclusie omdat? Verder kunnen m.i. de plugins voor browsers (google toolbar o.i.d.) ook zorgen voor het gebruik van extra resources.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan