iexplore wil niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

herculez

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Ik wil alleen firefox als browser op mijn XP home system. In Configuratie>Software heb ik daarom voor niet-microsoft gekozen.
Verder iexplorer.exe verwijderd van de harde schijf.
Als ik met ctrl-Alt=del de lopende services bekijk dan runt de service iexplore.exe echter nog steeds na opnieuw opstarten. Als ik het kill dan verschijnt er steeds even de service Plusse~1.exe waarna iexplore.exe weer als service actief wordt. Pas als ik Plusse~1.exe verwijderd heb kan ik iexplore.exe definitief verwijderen tot opnieuw opstarten.
Nod32 en malware bytes gerund. Dit vonden tientallen problemen. Alle verholpen. Daarna geen Plusse~1.exe meer. Maar nog wel na opnieuw opstarten iexplore.exe als service. Na killen ben ik het dan weer kwijt.
Hoe raak ik deze ongewenste service definitief kwijt?

Ga naar Start>Uitvoeren en typ msconfig Ga daarna naar het tabblad opstarten. Als daar iexplore.exe staat, haal het vinkje daarvoor dan weg.

Ga naar Start>Uitvoeren en typ msconfig Ga daarna naar het tabblad opstarten. Als daar iexplore.exe staat, haal het vinkje daarvoor dan weg.
Bedankt. Helaas hielp het niet ( het stond niet in de lijst ). Wat uiteindelijk wel hielp is ook te zoeken onder de verborgen bestanden en mappen naar iexplore.exe. Nog stuk of 4 gerenamed.

verwijderd bestand komt vanzelf terug

Het is me gelukt om iexplore.exe te hernoemen. Verwijderen wil ook. Helaas is het binnen tien tellen weer terug. Ik gebruik XP-home en heb geen windows-defender aan staan. Hoe kan dat? En hoe krijg ik iexplore definietief weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan