Iexplorer 3x (100%)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hoi, Ik ziet hier op school en doe ict opleiding (Net begonnen)
Nou is alles hier niet helemaal geregeld en ze hebben hier geen tijd om er naar te kijken. En ik zit dus achter een pc waar het een en ander mis mee is:rolleyes:

Het probleem is dat de process IEXPLORE.Exe op 100% cpu usage draait. Dit is echter alleen bij het opstarten. 15 minuten later wordt het cpu gebruik lager. Ook dan is de pc vrij sloom. Het viel me in eerste plaats op dat er nogal wat rommel op de pc was geinstalleerd. Dus heb ik er een virusscanner (Avast) en spybot S&D overheen gehaald. Ik moet zeggen dat dit al behoorlijk geholpen heeft. De pc is echter nog steeds vrij langzaam. En het probleem met IEXPLORE.EXE bestaat nog steeds. Ook zijn er 3 processen genaamd IExplorer.exe. Eentje daarvan draait alleen op 100%. 1 van de 3 processen verdwijnt na 15 minuten wel. Daarom dat de hoge CPU usage ook ineens verdwijnt. Het ligt zowiezo niet aan de hardware aangezien elke pc in ons lokaal identiek is kwa hardware. Dus het is een virusje denk ik. Weet alleen niet hoe ik deze eruit krijg. Op internet staat het probleem al vaker gemeld. Maar geen oplossingen. Hopelijk weten jullie mij er wel mee te helpen.

Ook krijg ik om de paar minuten last van random ads. Van die poker ads en u bent de 1miljoenste klant e.d. Krijg ik er met spybot ook niet uit helaas. Internet explorer en zowel mozilla firefox (Die al op de pc stonden) doen het beidde wel prima.

Ik hoop dat ik zo spoedig mogelijk geholpen wordt. Alvast bedankt.!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan