IExplorer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Sinds 2 dagen is de werking van IExplorer bij mij vertraagd.

D.w.z. bij veel site duurt het minstens 5-10 seconden voor de pagina verschijnt.

Wanneer ik dezelfde pagina met Netscape opzoek, dan verschijnen de pagina's bijna onmiddellijk, zoals ik ook gewend was van IExplorer.

Wanneer ik eenmaal op een pagina ben beland (met IExplorer) dan laden de subpagina's wel weer snel.

De afgelopen dagen kreeg ik ook enkele "beveiligingsupdates" via mijn Norton LiveUpdate (virusscanner en firewall) en het kan toeval zijn, maar het lijkt sindsdien te bestaan.

Deze kan je echter niet even deïnstalleren (voor de eenvoudige PC gebruiker) om te kijken of het daaraan ligt.

Kent iemand dit probleem met IExplorer, evt. i.c.m. Norton??

Bedankt voor de feedback.

PS: het betreft allemaal "grote" sites, geen onbekende vage sites en ze zijn dus wel snel beschikbaar via een andere browser!

heb je al gecheckt of er mischien spyware op je pc staat die het probleem veroorzaakt?

En je hebt je bestanden en cookies al eens geledigd.

Als je xp gebruikt dan kun je onders windows de map prefetch ook eens leeg maken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reakties.

Scannen (en evt. gevonden items) met Ad-Aware doe ik bijna dagelijks. Het legen van de cache eigenlijk ook.

De cookies heb ik net gedelete, zonder veel effect.

Kan je zomaar de prefetch directory in WinXP legen?

ja hoor geen probleem.:)
Wel de map laten staan.

Kijk ook eens onder lokal settings, is een hidden map, daar staat ook een temp map en een temporary internet map leeg die ook eens.

Bovenstaande uitgevoerd; helaas geen verbetering....

Bedankt voor de link; ik ga het zo proberen.

In tussentijd: als IExplorer zo traag blijft, wat is dan een goede/betrouwbare vervanger?

Iets als Firefox of Opera?

Ja hoor dat zijn twee goeie vervangers voor ie.

Dan zou ik maar is in de log van norton virus kijken of daar nog een virus staat.
Of je virus eens scannen.

Systeemherstel helaas geen optie. Inmiddels zijn mijn virusdefinities geupdate en ik heb eerder problemen gehad toen ik een systeemherstel deed naar een tijdstip vóór die virus update. Dan moet alles van Norton weer opnieuw geinstalleerd worden, en daar ben ik niet zo handig in.

Virus en spyware scans bij herhaling niets opgeleverd.

Is het een optie om IExplorer opnieuw te installeren?

Doe je dat dan via "software" in het "control panel" en dan met de optie "Windows onderdelen toevoegen/verwijderen"? En dan het vinkje voor IExplorer weghalen?

En dan opnieuw opstarten en het proces herhalen, maar nu juist het vinkje aanklikken voor IExplorer?

Heb je dan de originele Windows (XP) CD nodig?

En kan je dan gewoon via de Windows Update site weer alle patches en sp's binnenhalen?

Start
Uitvoeren
msconfig intikken OK klikken
Opstarten klikken
Kijk of je in je lijstje LoadQM loadqm.exe
tegenkomt, en dan vinkje weghalen.

Toepassen klikken en computer opnieuw opstarten.

Al meer dan een half jaar was mijn IE sloom,
vanalles geprobeerd.

Bovenstaande oplossing werkte.

:cool:

Bedankt voor de tip.

Helaas staat LoadQM loadqm.exe bij mij niet in de lijst (en kan hem dus ook niet wegvinken

Op mysterieuze wijze lijkt het probleem opgelost.

Het is maar een gok, maar ik wijt het misschien toch aan een Norton update; inmiddels zijn er weer enkele (nieuwe) updates geweest en het lijkt dus nu beter te gaan.

Desondanks bedankt voor de feedback.

PS: ik heb trouwens Planet/KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan